منکران قیامت غارتگران بیت المال هستند

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناهکاران منکران قیامت هستند، گفت: منکران قیامت مال مردم را به یغما می‌برند و فعالیت اقتصادی جامعه را معطل می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم صفر در حسینیه نیاوران برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم به مساله قیامت بسیار اشاره می‌کند چرا که برپایی این واقعه مهم برابر با عدل الهی است.

وی افزود: مساله قیامت نه تنها موضوع مهم قرآن کریم است بلکه تمامی 124هزار پیامبر الهی و اهل بیت(ع) نیز به آن اشاره داشته‌اند و امام صادق(ع) تا پایان عمرشان حتی نزدیک مرگشان مساله قیامت را برای مردم مطرح ‌کردند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کتاب‌های فراوانی در زمینه مساله قیامت نوشته شده است، ابراز کرد: پیامبران و اولیای الهی به اندازه‌ای که به مساله قیامت پرداخته‌اند به بیان اصول و فروع دین اختصاص نداده‌اند چرا که اگر انسان قیامت را باور داشته باشد از حقیقت تقوا نیز برخوردار می‌شود و گناه نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه انسان مومن قیامت باور سخن پیامبران و اولیای الهی را حقیقت محض می‌داند، گفت: قرآن کریم، امامان معصوم(ع) و انبیای الهی درباره عالم برزخ و قیامت هر آنچه که ممکن است در ذهن انسان ایجاد سوال کند را پاسخ داده‌اند بنابراین کسی نمی‌تواند در قیامت برای گناهانی که در عالم دنیا مرتکب شده عذر و بهانه‌ای بیاورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان قیامت باور از اعمال خود مراقبت می‌کند، تصریح کرد: انسان مومن در برابر اولیای الهی گوش است امیرمومنان علی(ع) در آن سی سالی که عمر مبارکشان را نزد پیامبر(ص) سپری کردند حتی یک مطلب از خود بیان نکردند چرا که ایشان در نزد پیامبر(ص) سراسر گوش بودند.

این خطیب مشهور ادامه داد: انسان اگر به کلام اولیای الهی خوب گوش دهد، خوب ببیند و خوب باور کند به سعادت دنیا و آخرت دست می‌یابد.

وی گناهکاران را منکران قیامت بیان کرد و گفت: کسانی که در روز روشن اموال ملت را به غارت می‌برند انسانهای قیامت باوری نیستند کسی که به قیامت را باور داشته باشد بعد از انبیای الهی صاحب مقام و رتبه است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به حدیثی از پیامبراکرم(ص)، خاطر نشان کرد: حضرت فرمودند: در قیامت دادگاهی برپا می‌شود؛ براساس این روایت کسانی که مال مردم را بردند و کشور را از فعالیت اقتصادی ساقط کردند چگونه می‌توانند در محضر خداوند جواب دهند، آنان محکومان قیامت هستند.

کد خبر 666448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha