۱۳ آبان برکات بسیاری برای انقلاب داشته و دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت های ۱۳ آبان اشاره کرد و این روز را زمینه ساز برکات زیادی برای اسلام و انقلاب دانست.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز(12 آبان) در خبطه های نماز جمعه شهر یزد به 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 1343 پس از سخنرانی بسیار مهم امام در ارتباط با کاپیتولاسیون بودیم، دولت شاه نمی دانست چه باید بکند، اگر امام را در کشور رها می گذاشت مدام جلوی کج روی ها و دین ستیزی های آنها را می گرفت و اگر زندان هم می شدند باز دوباره 15 خردادی با آن مسائل راه می افتاد.

ناصری یزدی با بیان اینکه به همین دلیل رژیم شاه به تبعید امام خمینی(ره) راضی شدند آن هم به ترکیه، گفت: مرحله و حلقه انقلاب در ایران و روشنگری مردم و مبنا و مسائل آن بود و تبعید به ترکیه و بعد به نجف اشرف مرحله دوم انقلاب شد و مرحله سوم و حلقه کامل کننده انقلاب سفر به فرانسه بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه تبعید امام خمینی (ره) از نجف به پاریس با توطئه دشمنان و خواست و ارائه خداوند بود و سبب جهانی شدن انقلاب بود، گفت: اگر امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید نشده بود، به هر حال در ایران آن حرکت های انقلابی که به وجود آمده بود، تکمیل نمی شد.

وی تصریح کرد: مصلحت این بود که امام خمینی (ره) چند ماهی در ترکیه بمانند و به برنامه ریزی بپردازند و بعد به نجف تبعید شوند، چرا که اگر ایشان به نجف نمی رفتند، انقلاب نسبت به نجف و بزرگان و علمای نجف مجهول می ماند و شخصیت خود امام مشخص نمی شد و ممکن بود انقلاب اسلامی ایران همانند مشروطیت شود.

امام جمعه یزد نیت شاه از تبعید امام به نجف که مرکز مرجعیت بود را غرق شدن شخصیت امام در دریای علمای اسلام دانست و افزود: این موضوع دقیقا به عکس انجام شد و ورود امام به نجف همانند انداختن سنگ بسیار بزرگی در دریا بود که سبب ایجاد یک موج عظیم شد.

ناصری یزدی گفت: حضور امام خمینی(ره) در نجف سبب شد که علمای نجف اعلمیت، بزرگواری، اخلاص، کمال معنوی، عرفان، خالص بودن او و همه ویژگی های او را دیدند و ارتباط وثیق او با اهل بیت و نیت پاک ایشان را شناختند و زمینه تحقق انقلاب با همراهی علما فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: وقتی امام خمینی(ره) بیان حکومت را در نجف انجام دادند، حلقه تحقق آن کامل شده بود و علمای نجف هیچ حرف و مخالفتی با آن نداشتند و راه انقلاب هموار شد.

وی ادامه داد: با این اقدام تنها نیاز بود که انقلاب اسلامی ایران جهانی شود، به همین دلیل هم خواست و ارائه خداوند بر این تعلق گرفت که امام خمینی(ره) به نجف برود و در فضایی قرار گیرد که همه جهانیان و رسانه های مختلف اقدام به معرفی انقلاب ایران کنند.

امام جمعه یزد گفت: حمله ماموران رژیم شاهنشاهی به دانشگاه در 13 آبان 57 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 هم دو مناسبت بسیار مهم این روز است.

وی با اشاره به اینکه در 13 آبان 58 دست افرادی که با انقلاب دشمنی داشتند رو شد، گفت: 13 آبان برکات بسیار زیادی برای انقلاب اسلامی ایران داشته و دارد.

 

کد خبر 666878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha