مشارکت نخبگان در ایجاد گفتمان دینی اربعین از اهداف شکل گیری "ویکی اربعین"

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تولید نرم افزار جامع ویکی اربعین گفت: افزایش مشارکت نخبگان در اعتلای علمی و ایجاد گفتمان دینی حول فرهنگ و نهضت امام حسین(ع) از جمله اهداف شکل گیری این نرم افزار شد.

حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به تولید نرم افزار جامع ویکی اربعین گفت: افزایش مشارکت نخبگان در تولید، گسترش و اعتلای علمی و ایجاد گفتمان دینی حول فرهنگ و نهضت امام حسین(ع) و بستری جهت گسترش علمی اربعین از جمله اهداف شکل گیری این نرم افزار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه اربعین با کمبود اطلاعات در حوزه های علمی بین عموم مردم و محققان مواجه بودیم این نرم افزار طراحی و تولید شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات علمی به منظور دسترسی آسان در حوزه اربعین یکی از دغدغه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس این نرم افزار شامل تمامی موضوعات مربوط به اربعین با صبغه علمی و فرهنگی در قالب های مقاله، پژوهش و پایان نامه تولید شد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ویکی اربعین را یک دانشنامه تخصصی در حوزه اربعین دانست و بیان داشت: سابقه تاریخی موضوعات اربعینی و حتی تحقیق در مورد موضوعات جامعه شناختی پدیده اربعین از جمله مواردی است که بین مقالات ویکی اربعین قابل جستجو می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مقالات در این دانشنامه به روز رسانی می شود، ادامه داد: ما به کسی سفارش مقاله نمی دهیم بلکه خود مردم مقالات خود و حتی اطلاعاتی از خدمات در مواکب و از این قبیل اطلاعات را می توانند در سامانه وارد کنند، البته تمامی مستندات توسط کارشناسان بررسی می شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در این نرم افزار مدخل هایی برای تحقیق در اختیار محققان گذاشته شده است، گفت: به طور مثال 85 مقاله علمی از همایش علمی اربعین در عراق در این نرم افزار بارگذاری شد تا در دسترس مردم قرار گیرد.

کد خبر 667485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha