اربعین تجلیگاه تقویت ایمان و ترک معصیت است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اربعین تجلیگاه تقویت ایمان و تقوا است، گفت: اربعین اردوگاه رشد و تربیت انسان‌ها و عامل ترک معصیت و تقویت ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، دوشنبه شب در موکب خدام الحسین(ع) واقع در عمود 1120 مسیر نجف تا کربلای معلی گفت: افزایش تقوا از عوامل مقدمه ساز در تعجیل امر فرج است.

وی با بیان اینکه تقوا به منزله درست زندگی کردن و صحیح فکر کردن است، ابراز کرد: تقوا استعداد انسان را شکوفا کرده و مانع نابودی و ذلیل شدن او می‌شود اگر معنا و مفهوم تقوا برای مردم جهان به درستی تبیین شود خواهیم دید که همه مردم به دنبال کسب تقوا هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تقوا شخصیت انسان را برجسته می‌کند بر همین اساس انسان متقی هرگز کاری را برای تشویق و تنبیه فوری انجام نمی‌دهد چرا که این امر را توهین به خود قلمداد می‌کند. کارت زنی که امروز در جوامع بشری برای کارکنان ادارات مرسوم شده اختصاص به جوامعی دارد که بین آنان تقوا حاکم نیست بنابراین تقوا به منزله زندگی برجسته انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه دیدن حقایق پشت پرده اوج عقلانیت و تقوا است که نصیب متقین می‌شود، گفت: ذهن انسان متقی بسته نیست چرا که تقوا انسان را رشد داده و او را بزرگ می‌کند و این عامل مقدمه ساز در امر فرج است بنابراین تقوا و ترک گناه لازمه‌اش بزرگ شدن روح و شخصیت انسان است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تقوا در اربعین به دست می‌آید، تصریح کرد: امام حسین(ع) همه هستی خود را برای اسلام فدا کرد انسان متقی می‌داند که اگر خودش را فدای امام حسین(ع) کند ضرری به او نمی‌رسد و این عمل همان فهم عمیق از تقواست. ما در این سفر معنوی افراد با تقوایی را مشاهده می‌کنیم که همه دارایی خودشان را با همه اخلاص و به دور از هر ریا و منیتی وقف زائران حسینی کرده‌اند و این نماد تجلی ایمان و تقوا در اربیعن است.

وی ادامه داد: تقوا کرامت انسانی را افزایش می‌دهد افراد بی‌تقوا ظهور را به تعویق انداخته و دشمنان ظهور هستند غرب زدگی بی توجهی برخی افراد به تقواست امروز صهیونیسم دوست دارد ما اهل گناه باشیم بر همین اساس اقدام می‌کند تا ما را با فرهنگ غرب رشد دهند تا به افرادی خودخواه و متکبر تبدیل شویم اما اربعین انسان را وادار می‌کند که رفتاری کریمانه داشته باشد بنابراین اربعین اردوگاه تربیت ترک گناه و تقویت ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه برخی از مدارس به دانش آموزان اجازه نمی‌دهند تا به همراه والدینشان در این همایش شرکت کنند، گفت: امیدوارم این امر از سر بی اطلاعی و عدم درک عظمت آثار تربیتی این اردوگاه بزرگ نباشد چرا که تاثیر تربیتی شرکت در این همایش اربعین بسیار مطلوب بوده و عامل تقویت تقوا و ترک معصیت می‌شود.

 

کد خبر 667874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha