تقوا مبنای قبولی عبادت و اتصال بندگان به خداوند است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان در انجام عمل صالح نباید مرتکب گناه شود، گفت: تقوا مبنای قبولی عبادت و اتصال بندگان به خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: تنوع در خلقت نشان از قدرت بی پایان خداوند دارد.

وی افزود: تنوع در مخلوقات و نظم آنان بیانگر حکمت خداوند و برنامه ریزی دقیق او دارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که اگر تغییر موقعیت بدهد با شرایط مکانی و زمانی جایی که در آن قرار گرفته تطبیق پیدا می‌کند، ابراز کرد: اگر چنین نبود نظم عالم هستی به هم می‌ریخت بنابراین تطبیق انسان با شرایط محیطی یک امر عادی و طبیعی است.

امام جمعه موقت تهران تنوع و گوناگونی مخلوقات و تطبیق انسان با شرایط جغرافیایی را دلیل بر توحید و رحمت پروردگار عالمیان دانست و اظهار داشت: انسان اگر با چند زبان آشنا باشد بیانگر آشنایی او با چند فرهنگ است بنابراین نژاد و آشنایی او با چند فرهنگ نشانه برتری انسان نیست بلکه تقوا ملاک برتر بودن انسان نزد خداوند متعال است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان عمل صالحش را باید برای کسب رضای الهی انجام دهد و از گناه به جد پرهیز کند، عنوان کرد: اعضا و جوارح انسان در قیامت به اعمال انسان شهادت می‌دهد بنابراین انسان اعضا و جوارحش را باید در مدار بندگی خداوند قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: انسان با تمرین می‌تواند اعضا و جوارحش را به بندگی خداوند اختصاص دهد.

وی منشاء تقوا را دل بیان کرد و گفت: انسان باید در سیر الی الله تنها به اطاعت از دستورات خداوند توجه داشته باشد و اطاعت کند در غیر این صورت از مسیر الهی خارج شده و در زمره با تقوایان قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انسان در انجام عمل صالح نباید مرتکب گناه شود، ابراز کرد: نمازی از انسان قبول می‌شود که همراه با تقوا باشد بنابراین تقوا مبنای قبولی عبادت و اتصال بندگان به خداوند است.

کد خبر 671017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha