تقوا انسان را از خطرات گناه حفظ می‌کند

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با تقوا هرگز مرتکب گناه نمی‌شود، گفت: انسان با عمل به دستورات الهی و تقوا پیشگی می‌تواند خود را از خطرات گناه حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در مهدیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: انسان‌های متقی می‌دانند که خداوند در عالم دنیا آنان را رها نکرده است باید براساس قانون عمل کنند.

وی افزود: انسان مومن با عمل به قوانین الهی سعی می‌کند فرمان الهی را اطاعت کند و یقین دارد که اگر از دستورات و قوانین دین سرپیچی کند خداوند او را عذاب خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زندگی انسان در عالم دنیا ابدی نیست و باید از آن عبور کند و به جهان آخرت برود، تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند: انسانی که ابتدایش آب گندیده و انتهایش جسد است چگونه می‌تواند به خودش مغرور شود در حالی که با کمترین مقدار آب امکان مردنش وجود دارد؛ انسان با عمل به دستورات الهی و تقوا پیشگی می‌تواند خود را از خطرات گناه حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان تنها راه پاک شدن از گناه را توبه و انجام عمل صالح بیان کرد و گفت: انسان با انجام عمل صالح گناهانش پاک می‌شود اما باید توجه داشته باشد که گناه عمل صالح را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان با تقوا هرگز مرتکب گناه نمی‌شود، اظهار داشت: انسان در هنگام گناه باید عذاب الهی را فراموش نکند، شاید خداوند در هنگام انجام گناه صبر کند و انسان را مجازات نکند اما زمانی که صبر حضرت حق پایان بپذیرد دیگر برای انسان معصیت کار راه فراری باقی نخواهد ماند.

این خطیب مشهور در پایان خاطرنشان کرد: مراقبه و خودسازی از دستورات دینی اسلام است بنابراین انسان باید مراقب ورودی‌های خود که شامل گوش و دهان می‌شود، باشد که مبادا سخن باطل بشنود و لقمه حرام بخورد.

کد خبر 669690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha