بهترين راه حفظ تقوا انس با قرآن و حفظ آيات كلام الله است

خبرگزاري شبستان: مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه كشور با بيان اينكه بايد بهترين عبادت ها را در قرآن جستجو كرد، گفت: بهترين راه حفظ تقوا الهي و محيط زندگي انس با قرآن و حفظ آيات كلام الله است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، حجت الاسلام سيد عباس مهندسي، مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه كشور (26 مهر) در يازدهمين دوره متمركز استاني كه به همت روابط عمومي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان بوشهر در محل مجموعه آموزشي، فرهنگي و تفريحي كميته امداد امام خميني (ره) منطقه 2 اين شهر برگزار شد، اظهار داشت: بوشهر به عنوان يازدهمين استان است كه دوره متمركز استاني تربيت مربي حفظ قرآن كريم در حال برگزاري است و هدف سازمان اوقاف و امورخيريه بر بهروري و آموزش كيفي است.

 

وي با اشاره به اينكه اميرالمومنين علي (ع) فرمود«اي مردم كسي كه دستش با قرآن آشنا شد هيچگونه فقري ندارد»، افزود: همه چيز ما كتاب آسماني ما است و اي اهل كتاب، هيچ ارزشي نداريد مگر اينكه كتاب آسماني خود را اقامه كنيد و بايد گفت اي مومنين ارزش شما به قرآن و كتاب آسماني است كه بايد در جامعه و به خصوص در زندگي به اقامه آن بپردازيد.

 

حجت الاسلام مهندسي با بيان اينكه بايد بهترين عبادت ها را در قرآن جستجو كرد، گفت: زيرا قرآن و عترت ۲ امانت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) است و اين دو مهم جدايي ناپذير هستند و لذا جامعه قرآني منهاي اهل بيت (ع) و جامعه عترتي منهاي قرآن نداريم و اينها حقيقت واحد و جدايي ناپذير هستند.

 

مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه كشور با ابراز اينكه بعد از چهار دهه شاهد يك فضاي عالي رويدادهاي قرآني در سطح شهرها و روستاهاي كشور هستيم، بيان داشت: جلوه باطل و جبهه باطل رفتني است و نبايد نگران باشيم و ما با گسترش فعاليت هاي قرآني در جامعه و فضاي ملي چشمگير شده است و اين فضاها نيازمند حمايت همه جانبه مسئولان دولتي و مجلسي از اين فعاليت هاي انسان ساز است، زيرا دشمن در مقابل اين حركت ها و رسالت هاي مسلمانان كشورهاي اسلامي سرمايه گذاري آسيب زا كرده است.

 

وي به علت و عوامل حادثه كربلا پرداخت و گفت: مدت زمان كوتاهي كه حضرت سيدالشهدا حسين بن علي (ع) در مكه بودند بيش از 24 هزار نامه و دعوت نامه از سوي مردم به ايشان رسيد و به جز مردم كوفه كه اقدامي نكردند و قريب به 50 سال بعد از رحلت پيامبر اسلام (ص) نگذشته بود كه امويان به سركار آمدند كه هنوز آثار كاري آنها در محورهاي انحرافي«ولايت ستيزي، دين ستيزي، عدالت ستيزي، تقدس زدايي» در جوامع باقي است.

 

اين كارشناس فرهنگي و قرآني ادامه داد: تاريخ در حال گذر است و بصيرت افزايي، دين مداري، ولايتمداري و تقويت اعتقادات معنوي بهترين نقشه راه در بين مردم جامعه است كه موجب تداوم انقلاب ها مي شود و انقلاب اسلامي ايران با اين چهار محور اصيل اسلامي و جهادگرانه به پيروزي رسيد و لذا تا زماني كه مقدسات براي مردم مهم است، دشمنان نمي تواننند موفق باشند.

 

حجت الاسلام مهندسي با بيان اينكه بهترين راه حفظ تقوا الهي و محيط زندگي انس با قرآن و حفظ آيات كلام الله است، اظهار داشت: ما در دوره هاي متمركز استاني تربيت مربي حفظ به دنبال روش هاي بازسازي محفوظات حفظ همراه با مفاهيم قرآن كريم و اصول و مهارت هاي كلاس داري هستيم.

 

خاطرنشان مي شود: اولين دوره آموزشي متمركز استاني تربيت مربي حفظ قرآن با حضور 60 نفر مربي خانم از سوي روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه بوشهر به مدت سه روز در مجتمع آموزشي و فرهنگي كميته امداد در حال برگزاري است.

کد خبر 663417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha