تقوا به دل انسان طهارت می بخشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه تقوا باید بر تمام امور زندگی حاکم باشد، گفت: پرهیز از محرمات و تقوا پیشه کردن زیربنای حرکت انسان به سمت سعادت واقعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سه شنبه( ۲ آذر) در جلسه درس اخلاق طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، رمز سعادت انسان در دنیا و آخرت را رعایت تقوای الهی دانست.

 

وی گفت: همان گونه که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند خداوند متعال قبول عبادت و ذکر انسان را نیر مشروط به داشتن تقوا نموده است که این قاعده باید بر تمام امور زندگی ما حاکم باشد.

 

آیت الله علما، افزود: روح همه عبادات تقوا است و این همان معنای کلام حضرت رسول اکرم(ص) است که بدون تقوا عبادات ما معنا پیدا نمی کند.

 

وی سنجش ارزش و اجر انسان را به میزان تقوای انسان دانست و اظهار کرد: طهارت در دل انسان پیدا نمی شود مگر اینکه تقول الهی در دلش بنا نهاده شده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ابراز کرد: زمانی  انسان حرماء الهی را نگاه می دارد که تقوی را در دلش پرورش داده باشد چرا که آن زمان است که می فهمد آنچه را که خدا نهی کرده است نباید به سمتش برود.

 

 

کد خبر 664565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha