برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون های مساجد قزوین

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: اربعین از جمله مناسبت های مهم برای شیعیان است و بر اساس روایات معتبر کاروان اهل بیت (ع) پس از 40 روز از شام به کربلا بازگشتند و مراسم عزاداری را برپا کردند و از همین رو مجالس و مراسم هایی در این روز برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اربعین حسینی، مراسم های متعددی هم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در شب و روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: قرائت قرآن، زیارت اربعین، سخنرانی کارشناسان دینی و مذهبی و مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم عزاداری است که در کانون ها برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تبیین اهداف و آموزه های قیام سیدالشهدا و ترویج سیره اهل بیت (ع) از جمله مهمترین اهداف برگزاری مراسم عزاداری توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: همچنین یکی از فعالیت کانون های استان قزوین در این ایام مساعدت در تهیه اقلام مورد نیاز برای موکب ها و زائران اربعین حسینی بود که با همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان این اقدام هم صورت گرفت.

کد خبر 667565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha