حرم حضرت عبدالعظیم (ع) میعادگاه جاماندگان اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ۲۰ گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به زائران مراسم اربعین حسینی، از تمامی ظرفیت های مدیریت شهری برای خدمات رسانی به زائران و راهپیمایان این مراسم خودجوش و مردمی استفاده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، سید احمد صفوی با بیان اینکه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به عنوان یک برنامه تاثیرگذار فرهنگی در سطح ملی اثرگذار خواهد بود گفت: مسیر این پیاده روی 17 کیلومتر است و در منطقه 20 خیابان های فدائیان اسلام، شهید رجایی، شهید بیات (24متری رازی) از جمله مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی هستند که تمهیدات ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و خدمات رسانی به زائران تدارک دیده شده است.

صفوی گفت: اکیپ های خدمات شهری برای پاکسازی مستمر مسیر حرکت در آماده باش خواهند بود، کاشت درخت و درختچه در مسیر راهپیمائی، حذف زوائد فیزیکی، حبابشویی و رفع خاموشی،  لانه کوبی و طعمه گذاری،زنده گیری سگ های بلاصاحب، لایروبی و شستشوی انهار و کانالها، شستشوی کیوسکها، نظافت و رفت و روب معابر و المانهای شهری، حفاری چند حلقه چاه جذبی برای استفاده از سرویس های بهداشتی ، نصب و جانمایی سرویس های بهداشتی ماموت در مسیر راهپیمائی و اضلاع حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را از اقدامات انجام شده در راستای پاکسازی و بهسازی معابر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در روز اربعین نیروهای پاکبان، شهربان و معبربان در طول مسیر استقرار دارند و تمامی مسیر توسط گشت های خدمات شهری کنترل می شود، ادامه داد: رنگ آمیزی المانهای شهری و ترافیکی، رنگ آمیزی و پاکسازی آبنماهای میادین، لکه گیری و روکش آسفالت ، همسطح سازی دریچه ها و بهسازی پیاده روهای مسیر راهپیمائی انجام شده است و در روز اربعین تمامی آب نماها به رنگ قرمز درمی آید.

شهردار منطقه به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی اشاره کرد و گفت: با نصب پرچم های سیاه ،بنرهای اطلاع رسانی و طرح های فرهنگی در مسیر راهپیمائی و همچنین پوشش تلویزیونهای شهری در 5 نقطه پرتردد منطقه با پیامهای اربعین ؛فضاسازی مناسب این ایام صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای بهینه طرح پسماندها و جمع آوری زباله ها تصریح کرد: خودروهای حمل زباله و ویژه جمع آوری پسماندهای خشک ،جانمایی مخازن و اکیپ های جمع آوری پسماند خشک در مجاورت تمامی ایستگاه ها، توزیع نایلونهای جمع آوری زباله ، لیوانهای یکبارمصرف و بروشورهای اطلاع رسانی در طول مسیر پیش بینی شده است.

صفوی با اشاره به اینکه غرفه های فرهنگی و صلواتی با شعار «احب الله من احب حسینا» با مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد مستقر خواهد شد تصریح کرد: 61 ایستگاه صلواتی و فرهنگی شامل سلامت زائر، آموزش شهروندی ، بازیافت، آسمان آبی- زمین پاک و بسیج رسانه و .... و  5 موکب برای ارائه خدمات رفاهی و پذیرائی در مسیر راهپیمائی در منطقه 20 مستقر خواهد شد.

شهردار منطقه 20  به اعمال محدودیت های ترافیکی در 5 مقطع اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرد و افزود: تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان انجام شده و  450دستگاه اتوبوس از پارکینگ مقابل فرمانداری به مقاصد 13آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد – از انتهای خیابان فدائیان اسلام مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان و خاوران و از میدان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به مترو شهرری و همچنین از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به باقر شهر و کهریزک برای خدمات رسانی به شهروندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 668215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha