پویایی در کتاب و کتابخوانی موجب می شود که دفاع از مملکت دفاع شجاعانه و با فرهنگ باشد

خبرگزاری شبستان، خطیب نماز جمعه سنگر با بیان اینکه تجمع میلیونی اربعین در کربلا از معجزات کار برای خداوند است، گفت: اگر بخواهیم با بصیرت افزایی، مرام و عقیده امام حسین (علیه السلام) زنده بماند باید به سمت کتاب و کتابخوانی برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه سنگر امروز ( ۱۹ آبان) در خطبه‌های این هفته با تسلیت اربعین امام حسین (علیه السلام) از حضور پرشور مردم در تجمع روز اربعین قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تجمع میلیونی در کربلا از معجزات کار برای خداوند است، گفت:  کار در راه خدا معجزه نفوذ در دلها را دارد، حتی برای آنان که خدای امام حسین (علیه السلام) را قبول ندارند و یا عقیده شان با عقیده اباعبدالله الحسین در منطق دینداری نیست اما سلوک اباعبدالله و روش اباعبدالله الحسین را می پسندند.

حجت الاسلام تجدد افزود:  کسانی در پیاده روی اربعین شرکت کردند که حتی خدا باور نیستند اما حسین(علیه السلام) باور هستند.

وی تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام) چه کرد که انسانهای آزاد مرد دوست دارند رنگ شخصیت حقیقی تو را بگیرند.

حجت الاسلام تجدد با اشاره به اینکه تمام انسان هایی که در نجف و کربلا جمع شدند فقط یک اشتراک و آنهم محبت به حسین (علیه السلام) دارند، خاطر نشان کرد: اباعبدالله خود و خانواده خود را وقف اسلام ناب محمدی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر می خواهید محبت امام حسین (علیه السلام) در دل آحاد جامعه جا بگیرد ، کار را برای خدا انجام دهید، به فرا رسیدن هفته وقف اشاره و اذعان کرد: خیلی ها اموال خود را در راه خدا وقف می کنند که باقیات و صالحات است.

حجت الاسلام تجدد گفت: امام حسین نه تنها اموال خود بلکه جان و هستی خود را و آبروی  خودش را وقف اسلام کرد و اگر می خواهید اهداف این انقلاب مرزهای جغرافیایی ایران را در نوردد و به  مرزهای دیگر برسد باید همت امام حسین(علیه السلام)  را الگو و مرام او را مرام خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: این الگو برداری باید با بصیرت افزایی انجام شود و بصیرت و شناخت باز تحقق پیدا نمی کند مگر  با کتاب و کتابخوانی انجام شود.

حجت الاسلام تجدد افزود: منطق  ما منطق ز گهواره تا گور دانش بجوی، است اما با توجه به اینکه فضای مجازی اشباع کننده است، اما جای کتاب و مطالعه را نمی گیرد.

وی با بیان اینکه چرا باید جوانان ما از کتاب خواندن فاصله بگیرند، افزود: اگر بخواهیم مرام و عقیده امام حسین (علیه السلام) زنده بماند باید جوانان ما به سمت کتابخوانی بروند.

حجت الاسلام تجدد با ابراز ناراحتی از تعداد کم کسانی که عضو کتابخانه های استان هستند، گفت: باید به قدری کتابخانه های ما اعضای کتابخوان داشته باشد که بتوانند آن اسطوره فرهنگی که اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در هزارو ۴۰۰ سال پیش کلنگش را زد، ان شاءالله توسط مردان و زنان ایران زمین وسعت پیدا کند.

حجت الاسلام تجدد افزود: آن علم و آن فرهنگ باید گسترش یابد و اگر کسی فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پویایی فرهنگ را مقصد راه خود قرار دهد، دفاع او از مملکت دفاع شجاعانه و با فرهنگ خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران ۳۸ سال است که ولایت فقیه را رها نکرده است، اظهار کرد: علی رقم میل باطنی دشمن که می خواهند بین ملت و ولایت فقیه فاصله بیندازند، این وحدت استمرار می یابد.

حجت الاسلام تجدد با تاکید بر اینکه اگر شناخت یک ملت بالا برود یقینا برای دفاع از مرزهای عقیده و مرزهای جغرافیایی بیشتر تلاش می کنند، به شهادت اخیر هشت نفر از فرزندان این مرز و بوم در چالدران اشاره کرد و افزود: دولتمردان هم باید مرزهای ما را استحکام ببخشند تا دشمنان از ما کشته نگیرند.

وی با بیان اینکه گرچه باید از خودمان دفاع کنیم اما باید اینگونه هزینه ها را پایین بیاوریم، افزود: البته با فرهنگ و شجاعت و تصمیم قاطع این ملت به قدری ایران در چشم دنیا جمع شده که همه غرب و آمریکا و اسراییل و.. می خواهند این نور خدا را خاموش کنند.

خطیب نماز جمعه سنگر با اشاره به اینکه داعش در منطقه دیگر در حال نابودی کامل است، بیان کرد: تلاش غرب بر این است که ایران هراسی را جای داعش بگذارند.

حجت الاسلام تجدد در ادامه به دو مشکل مهم در سنگر که یکی بحث زباله در منطقه سراوان و دیگری مسئله آب و فاضلاب شهری است اشاره و ابراز امیدواری کرد: مسئولین این دو آفت و این دو نقیصه را که موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم این بخش شده است، دور کنند.

وی مردم سنگر را مردمی انقلابی و ولایتمدار دانست که اولین شهید استان گیلان در دوران دفاع مقدس از این بخش تقدیم نظام شده است و اظهار کرد: محبت  به مردم سنگر، محبت به خدمات هشت سال دفاع مقدس است.

کد خبر 668380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha