نقش مفاهیم قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه کمتر از مفاهیم قرآنی برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کردیم گفت: ما در نظام تعلیم و تربیت خود از مدرسه گرفته تا دانشگاه باید بیشتر از گذشته از قرآن کریم استفاده کنیم.

رضوانه حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبستان در خصوص استفاده از مفاهیم قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ما برنامه‌ای در قالب مهارت‌های زندگی اسلامی ایرانی مبنی بر آموزه‌های قرآنی داریم که در مقطع ابتدایی اجرایی می شود.

 

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده علیرغم اقدامات و برنامه های صورت گرفته برای یک تعلیم و تربیت مبتنی بر تعالیم قرآنی اما هنوز نیازمند انجام برنامه‌های زیادی در این راستا هستیم.

 

حکیم‌زاده در ادامه تصریح کرد: به طور کلی استفاده‌ای که از قرآن کریم باید کرد فراتر از تصور ماست. بهره برداری از آن به این معنا نیست که بگوییم یک درس قرآنی را آموزش دهیم.

 

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: لذا معلم می تواند یک معلم قرآنی باشد. رفتار و تعامل خود با دانش آموزان را بر اساس اصول تعالیم قرآنی قرار دهد. بر این اساس می تواند تشویق را اساس کار خود قرار دهد،چون خداوند متعال در قرآن کریم اصالت را بر تشویق قرار داده است و 10 برابر پاداش می دهد. معمولا اعمال بد را هم یا می بخشد یا فقط به اندازه خود جزا می کند.

 

وی اظهار کرد: در واقع می خواهم بگویم ، قرآن کریم یک منبع بی پایان است که در تمام جنبه ها از قبیل تعامل معلم، نحوه مدیریت مدیر، نحوه رفتار والدین، نحوه تعامل با طبیعت و جانوران و آموزه هایی که به دانش آموزان ارایه می شود، برنامه داشته و می توانند مورد استفاده قرار گیرند ولی متاسفانه ما بسیار کم از این منبع غنی الهی بهره برداری کردیم.

 

حکیم‌زاده با اشاره به دلایل عدم بهره برداری مناسب از قرآن کریم اظهار کرد: به طور کلی ما در نظام تعلیم و تربیت خود از مدرسه گرفته تا دانشگاه باید بیشتر از گذشته از قرآن کریم استفاده کنیم.

کد خبر 668508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha