مشاهده تاریخ در قالب آثار هنری مانع فراموشی تمدن یک ملت می شود

خبرگزاری شبستان:تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خداوند در قران کریم ، قلم را ستوده است و منظور از قلم تنها کتابت نیست بلکه قلمی است که باید توحیدی باشد، گفت: مشاهده تاریخ در قالب آثار هنری ماع فراموشی تمدن یک ملت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امروز (۲۱ آبان) در مراسم رونمایی از تابلوی عرش بر زمین اثر استاد فرشچیان و قرآن سنگی استاد زمانی آذر با بیان اینکه قرآن استاد زمانی آذر که بر روی سنگ حکاکی شده است اراده ایشان را به خاندان عصمت و طهارت نشان می دهد، گفت: تمامی آثار هنری که در آستان قدس رضوی دیده می شود دارای هدف و حکمت است و آثار هنری در فرهنگ و هنر ما تمدن ساز است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن استاد زمانی آذر و تابلوی عرش بر زمین استاد فرشچیان برای هر بیننده ای اعجاب برانگیز است، گفت: خداوند در قرآن کریم قلم را ستوده است و منظور از قلم تنها کتابت نیست بلکه قلمی است که باید توحیدی باشد و این دو آثاری که امروز رونمایی می شود محصول قلم توحیدی این دو هنرمند کشورمان است.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه زمانی تاریخ یک ملت فراموش نمی شود که این تاریخ در قالب آثار هنری مشاهده شود، اظهارداشت:در همه کشور ها از روی رشادت ها و فداکاری ها آثار هنری ساخته می شود و موضوعاتی مثل دفاع مقدس و رشادت های انسان های آزاده باید در قالب هنر به مردم عرضه شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس باشگاه اندیشه ورزی است، گفت: باید زمینه ای ایجاد کنیم تا آستان قدس رضوی محل خلق آثار هنری باشد.

کد خبر 668784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha