لزوم تحقق بودجه امسال/ ظرفیت افزایش درآمدهای مالیاتی در استان وجود دارد

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: تحقق بودجه امسال و افزایش سهم استان از لایحه بودجه سال آینده موضوعات اولویت دار در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز (24 آبان) در جلسه شورای برنامه ریزی استان با تأکید براصلاح ساختار نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی گفت: توسعه استان و شاخص های آن از دل این شورا احصا می شود و باید از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده کرد.

 

وی عنوان کرد: بحث مربوط به پیگیری های لایحه بوده 97 و تحقق بودجه امسال، برخی از ظرفیت های قانونی نیاز به تلاش بیشتر دارد. ماده 27 و واگذاری طرح های نیمه کاره، حتما در حوزه گردشگری، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، ورزش مکان هایی وجود دارد که سرمایه گذاری در آنها برای بخش خصوصی جذاب است. اگر این واگذاری ها صورت بگیرد اشتغال برای بخش خصوصی ایجاد می شود و همچنین از هزینه کردن اعتبارات دستگاه ها در این طرح ها و پروژه ها جلوگیری می شود.

 

استاندار گلستان اظهار کرد: ظرفیت های لایحه بودجه سال 97 را شناسایی کنند و هرجایی که نیاز بود از ظرفیت معاونت عمرانی استانداری استفاده شود.

 

وی با اشاره به تحقق بودجه امسال اعلام کرد: تاالان 44 درصد تخصیص در استان داشتیم.

 

هاشمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به زلزله کرمانشاه و تسلیت به مردم داغدار غرب کشور، تأکید کرد: شرایط کرمانشاه می تواند برای هر استانی از جمله گلستان که بحران خیز است اتفاق بیفتد. در سیل و زلزله می توانیم شرایط مشابه داشته باشیم، برای همین باید امکانات لازم وجود داشته باشد و مانورهای مقطعی هم در دستور کار قرار بگیرد. در این بین تخصیص ها هم مسئله مهمی است که باید پیگیری شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: گلستان از جمله استان های تازه تأسیس است که هنوز 23 درصد پست های اداری آن خالی است و این مسئله تعداد نیروهای طرح و قراردادی را افزایش  داده است.

 

وی افزود: تا زمانی که چارچوب احکام صادره در حوزه نیروی انسانی اصلاح نشود، کماکان با افزایش تعداد نیروهای قراردادی و طرح مواجه خواهیم بود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: درآینده قرار است براساس درآمد، هزینه ها را دریافت کنیم و با توجه به اینکه استان ما کشاورزی و دامپروری بوده و معافیت های مالی آن خیلی زیاد است، کار را برای ما سخت خواهد کرد.

 

هاشمی با اشاره به رشد درآمدهای مالیاتی در استان طی دو سال اخیر، گفت: جلسه ای که با مدیرکل بازرسی استان داشتم گزارش هایی در خصوص افزایش درآمدهای مالیاتی استان ارائه شد که به نظر می رسد گلستان ظرفیت وصول مالیات را هم دارد.

 

وی با بیان اینکه افزایش وصول درآمدهای مالیاتی به معنای فشار به مالیات دهندگان نیست، خاطرنشان کرد: گردش مالی بخش های کشاورزی و صنعت استان سالانه حدود 14 هزار میلیارد تومان است اما بخش زیادی از مالیات آن در تهران داده می شود. بنده به عنوان مدیر استان حامی صنعتگران هستم و از حوزه مالیاتی هم می خواهم تا همراهی لازم را با آنان داشته باشد.

 

هاشمی بیان کرد: حوزه مالیاتی باید این دفاتر را شناسایی و به استان بیاورد تا درآمدهای مالیاتی استان هم افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه فقط 12.8 درصد اعتبارات عمرانی، استانی است، گفت: 50 درصد اعتبارات در حوزه تملکی و 38 درصد آن در حوزه های متفرقه است.

 

استاندار گلستان افزود: یکماه برای لایحه بودجه سال 97 فرصت داریم، باید دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا از ردیف های اعتباری استفاده کنند.

 

کد خبر 669751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha