استقامت، شرط پیروزی در برابر تهدیدهای رژیم آمریکاست/ سنگ تمام مردم قهرمان و نوع‌دوست ایران برای زلزله‌زدگان

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: مثلث شوم آمریکا و رژیم‌های فاسد و کودک کش صهیونیستی و سعودی، عامل بحران‌های منطقه‌ای و حوادث خون‌بار در سوریه، لبنان، عراق و یمن است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (26 آبان) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: رژیم فاسد، نامشروع و جعلی آل سعود به خاطر کشتار عظیم و وحشیانه در یمن، لبنان، سوریه و عراق، کارنامه سیاه و تاریکی دارد.

 

وی، بابیان اینکه این رژیم باید توسط یک دادگاه صالحه مورد محاکمه و مجازات شدید قرار گیرد، افزود: مقامات سعودی اقداماتی را ترتیب داده‌اند که ناامنی و جنگ داخلی، تحریک قومیت‌ها، فرقه‌های مذهبی و قومی در عراق، لبنان، سوریه و یمن با هزینه میلیاردها دلار توسط گروهک‌های تکفیری راه بیاندازند.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: این رژیم در اثر شکست‌های سنگین و ناکامی در منطقه و عدم تحقق اهداف شوم خود، دچار بحران سیاسی در داخل شده است و برای رهایی از بحران خودساخته، پروژه سخیف فرا افکنی و متهم کردن ایران را کلید زده است.

 

آیت‌الله لطفی، یادآور شد: رژیم آل سعود درصدد این است که جامعه جهانی و سازمان‌های سیاسی و امنیتی جهان علیه را ایران بسیج کند و به‌زعم باطل خویش اجماع جهانی را علیه جمهوری اسلامی را ایجاد کند و بحران داخلی که جنگ تخت و تاج بوده و شروع یک پایان است.

 

وی، بیان کرد: رژیم پوسیده هشتادساله آل سعود با متهم کردن ایران و حزب‌الله می‌خواهد برای مدت کوتاهی به حاکمیت متزلزل خود و در آستانه سقوط خود ادامه دهد و مقامات سعودی به دنبال به راه انداختن شورش داخلی در همه کشورهای اسلامی هستند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: به‌طورقطع رژیم سعودی با وادار کردن سعد حریری به استعفای اجباری، درصدد به راه انداختن شورش، تظاهرات و زدوخورد در داخل پایتخت لبنان است تا افکار عمومی جهان، علیه حزب‌الله شکل گیرد.

 

امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: البته اقدامات عربستان درنهایت به نفع ایران و حزب‌الله لبنان تمام شد و طرح عربستان در همان مرحله اول با شکست مواجه گردید و اقدام عربستان باعث شد تا در داخل لبنان، غیرت ملی برانگیخته شود و یک اجماع در بین همه جریان‌های سیاسی، حتی حزب آقای سعد حریری در برابر اقدام رژیم سعودی نسبت به گروگان‌گیری نخست‌وزیر لبنان شکل بگیرد.

 

آیت‌الله لطفی، گفت: البته لبنان باوجود دبیر کل حزب‌الله قهرمان در جنگ با رژیم اسرائیل پیروز است و دچار هیچ بحرانی نخواهد شد و مدیریت انقلابی سید حسن نصرالله، شکست‌های سنگینی برای آل سعود و رژیم اسرائیل رقم خواهد زد.

 

وی، در ادامه بابیان اینکه استقامت و پایداری شرط پیروزی در مصاف با دشمنان کینه‌توز به‌ویژه رژیم آمریکاست، یادآور شد: رمز پیروزی همه پیامبران استقامت آن‌ها بوده است قرآن کریم درجاهای متعدد استقامت را به‌کاربرده است.

 

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رژیم عربستان سعودی در آدمکشی و جنایت روی تکفیری‌ها و داعشی‌ها را سفید کرد، گفت: تجاوز رژیم فاسد آل سعود به یمن با چراغ سبز کشورهای غربی ازجمله آمریکا، انگلستان و آلمان به دلیل سودهای کلان از فروش سلاح‌های مرگبار باعث کشتار هزاران مرد و وزن و کودک و نابودی زیرساخت‌های این کشور فقیر شد.

 

آیت‌الله لطفی، افزود: رژیم فاسد آل سعود علاوه بر ویرانی یمن در جریان بمباران‌ها هزاران کودک یمنی را نیز با اعمال تحریم به کشتن داده است و به همین دلیل آل سعود در افکار عمومی به رژیم کودک کش شهرت پیدا کرد و جهان آل سعود را به‌عنوان یک قاتل خون‌آشام برای کودکان می‌شناسد.

 

آیت‌الله لطفی، گفت: استقامت در قرآن به معنای ایستادگی ادامه دادن و راه را دنبال کردن و متوقف نشدن است البته استقامت درراه خدا کمک کردن الهی را به دنبال دارد.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه، افزود: ملت ایران با خلق حماسه‌ای دیگر زیباترین جلوه همبستگی و اتحاد را به نمایش گذاشت.

 

وی، اظهار کرد: مردم قهرمان و نوع‌دوست ایران برای زلزله‌زدگان سنگ تمام گذاشتند و به زلزله‌زدگان کمک‌رسانی کردند، همیاری ملی اقشار مختلف برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه ستودنی است.

 

آیت‌الله لطفی، افزود: مردم عزیز ایلام پس از خلق حماسه پذیرایی از میلیون‌ها زائر اربعین با حضور پرشور خود در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله سرپل ذهاب و قصر شیرین حماسه دیگر خلق کردند.

 

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: مردم ایلام در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی نسبت به استان‌های دیگر سبقت جستند و انقلابی بزرگ در این عرصه پدید آوردند.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترویج وقف‌های جدید توسط واقفان در رسانه ملی یک ضرورت است، افزود: وقف نقش کلیدی در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد و یک سنت الهی است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و همه امامان معصوم (ع) به آن، اهتمام جدی داشتند.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه وقف در معارف دین مقدس اسلامی به‌عنوان باقیات و صالحات برای رفع مشکلات اقتصادی قشرهای فقیر مطرح است، ابراز کرد: وقف در زمینه‌های مختلف از قبیل تأمین نیازهای درمان بیماران، ازدواج جوانان، ساختن مساجد و مراکز فرهنگی، دینی و علمی راهگشاست.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، تصریح کرد: به‌طورقطع ترویج فرهنگ وقف در جامعه برای حل مشکلات اقتصادی لازم و ضروری است و وقف برای توسعه حوزه‌های علمیه دانشگاه‌ها و کارهای عام‌المنفعه بسیار مؤثر است.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی مهم‌ترین عامل حفظ و ارتقای حیات معنوی جامعه اسلامی است، ابراز کرد: کتاب ارزشمندترین وسیله برای پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی و اجتماعی جوامع بشری است.

 

امام‌جمعه ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه درصد بالایی از مردم جامعه با کتاب فاصله‌دارند و این دلیل به رکود جامعه در عرصه فرهنگ و اخلاق است و احیای فرهنگ کتاب‌خوانی و نهادینه کردن در فضای جامعه عامل بازدارندگی جامعه در برابر هنجارها و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است.

 

کد خبر 670168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha