بیش از یکهزار غذای نذری در آستارا توزیع شد

خبرگزاری شبستان: در شام غریبان رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت کریم اهل بیت (علیه الاسلام) بیش از یک هزار هزار پرس غذای نذری در آستارا پخت و بین مردم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در شام غریبان رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت کریم اهل بیت (علیه الاسلام) امام حسن مجتبی (علیه الاسلام) شب گذشته( ۲۶ آبان) یک هزار و ۲۰۰ پرس غذای نذری پخت و بین عزاداران توزیع شد.

 

در این اقدام خیرانه یک هزار و ۲۰۰ غذای نذری به ارزش بیش از سه میلیون تومان طبخ و بین سوگواران بر سفره شام در مسجد حضرت محمد رسول الله ( صلی الله علیه و آله و سلم) توزیع شد.

 

برای پخت این غذای نذری مقدار ۱۲۰ کیلوگرم برنج، ۴۰ کیلوگرم گوشت، ۸ عدد روغن سه لیتری، ۳۰ کیلو لوبیا چشم بلبلی و ۷۵ کیلوگرم سبزی مصرف شد.

 

هزینه های پخت این غذاهای نذری را یک خیر آستارایی پرداخت کرده بود و اینگونه اقدام های خودجوش و خداپسندانه نشانه علاقه‌ مندی و ارادت مرزنشینان آستارایی به ائمه اطهار و اهل‌ بیت(علیه السلام) است.

 

مردم نیکوکار و ولایتمدار بندر مرزی آستارا همه ساله در مناسبت های مختلف مذهبی اقدام به پخت غذاهای نذری و توزیع آن بین عزاداران و شهروندان می‌کنند.

کد خبر 670306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha