ثبت نام عمره آغاز شد

ثبت نام عمره طبق وعده‌ سازمان حج و زیارت راس ساعت هشت صبح امروز 24 شهریورماه در بانک‌های ملی و ملت آغاز ‌شد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، ثبت نام عمره طبق وعده‌ سازمان حج و زیارت راس ساعت هشت صبح امروز  24 شهریورماه در بانک‌های ملی و ملت آغاز ‌شد. شش‌هزار شعبه‌ بانک‌های ملی و ملت از امروز آماده‌ پذیرش متقاضیان هستند. علاوه بر این، امکان ثبت نام از طریق سایت‌های این بانک‌ها (بانک ملت www.bankmellat.ir و بانک ملی www.bmi.ir) فراهم شده است.

سازمان حج و زیارت براساس توافق با بانک‌ها اعلام کرده است، در صورت نیاز، شعبه‌های این بانک‌ها در روز جمعه نیز باز است.

مهلت ثبت نام از 24 شهریور، یک‌ماه تعیین شده است و متقاضیان تا 24 مهرماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند و چون اولویت‌های اعزام با قرعه‌کشی تعیین می‌شود، داشتن اضطرار و عجله برای ثبت نام در ساعت‌ها و روزهای نخستین، ضرورتی ندارد.

هزینه‌ ثبت نام عمره در بانک‌ها برای افراد زیر 10 سال، 600هزار تومان و برای افراد بالای 10 سال، 800هزار تومان تعیین شده است و زائران برای ثبت نام باید اصل و یک‌سری کپی از صفحات شناسنامه و کارت ملی را به شعبه‌ مربوط ارائه کنند.

همچین برای ثبت نام ضرورتی درباره‌ حضور تمام اعضای یک خانواده نیست و سرپرست خانواده می‌تواند با در دست داشتن مدارک لازم‌ برای ثبت نام اولیه‌ی آن‌ها اقدام کند.

ثبت نام‌ هنگامی قطعی و کامل می‌شود که متقاضی پس از طی مراحل ارائه و درج اطلاعات‌، اقدام به واریز کردن مبلغ علی‌الحساب کند و کارت ثبت نام را که ممهور به مهر شعبه و امضای متقاضی است، دریافت کند.

 

افرادی که می‌خواهند در یک زمان به عمره اعزام شوند، حتما در یک «شماره لیست گروه» و هم‌زمان در یک بانک ثبت نام کنند. ظرفیت هر لیست گروه 25 نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده که در مقابل کسانی که در دو لیست گروه و غیرهمزمان و در دو بانک متفاوت ثبت نام می‌کنند، تعهدی نمی‌دهد که همزمان با یکدیگر اعزام شوند.

همچنین براساس اعلام سازمان حج و زیارت، متقاضیان فقط یک‌بار و در یک بانک برای ثبت نام مجاز هستند و هرگونه ثبت نام تکراری در بانک‌ها، اعتبار ندارد سبب حذف نام آن‌ها از فهرست می‌شود؛ اما افرادی که در سال‌های پیش برای ثبت نام عمره اقدام کرده‌اند، در این دوره محدودیتی ندارند و می‌توانند در بانک ودیعه‌گذاری کنند.

شرایط ثبت نام در هریک از شعب بانک‌های ملی یا ملت یکسان است و هیچ‌یک از این دو بانک در ثبت نام و تشرف‌، دارای اولویت و امتیاز خاصی نسبت به دیگری نیست.

دارندگان سندهای عمره‌ این دوره فقط برای دو سال متوالی مهلت دارند که برای اعزام اقدام کنند و اگر به هر دلیلی قادر به اعزام نباشند، اعتبار سند آن‌ها باطل می‌شود.

زمان اعزام متقاضیانی که در این دوره برای ثبت نام اقدام می‌کنند، از سال 1393 آغاز می‌شود، چون هنوز افرادی از دوره‌های قبل باقی مانده‌اند که طبق ارزیابی سازمان حج و زیارت، اعزام آن‌ها دست کم حدود دو سال طول می‌کشد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 67040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha