سبک و سیره علامه جعفری الگوی آحاد جامعه است

خبرگزاری شبستان: رییس شورای عالی حوزه علمیه استان تهران گفت: سبک و سیره زندگانی او به گونه ای بود که همواره به صفای باطن، اخلاص در عمل، زهد و ساده‌زیستی، فروتنی و تواضع شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در کنگره بزرگداشت علامه جعفری که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نیازشناسی، تکلیف مداری، روزآمداندیشی، نستوهی، خستگی‌ناپذیری در مطالعه و تحقیق از جمله ابعاد شخصیتی علامه جعفری بود.
وی با بیان این‌که برخی اعتقادات و نظریات علامه جعفری مورد پسند برخی به ظاهر روشنفکرنماهای زمان نبود، خاطرنشان کرد: بنده شاهد بودم برخی از متحجرین به او اهانت کردند که چرا عمری را صرف نگارش شرح مثنوی کرد، اما او ثابت کرد که قشر روحانی نیز می تواند در این عرصه قلم‌فرسایی کند.
حجت الاسلام والمسلمین رشاد با اشاره به این‌که اندیشه های علامه در طول سالیان متمادی استوار بوده و هیچ‌گاه بدون تفکر تعریفی از مسأله‌ای نداشت، ادامه داد: ثبات شخصیتی، فکری و نظری علامه جعفری کم‌نظیر است، او دارای دستگاه فکری منسجم بود و هر گفتاری بدون اندیشه و مطالعه نبود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که شخصیت و جهت‌گیری های معرفتی علامه جعفری الگویی برای آحاد جامعه است، گفت: علامه بزرگترین فیلسوف فرهنگ بود؛ به جرأت می توان گفت؛ علامه جعفری تنها فیلسوف مستقل مسلمان بود که در حوزه فرهنگ اثر دارد.
وی افزود: بنده سال‌ها با علامه جعفری انس و الفت داشته‌ام، سبک و سیره زندگانی او به گونه ای بود که همواره به صفای باطن، اخلاص در عمل، زهد و ساده‌زیستی، فروتنی و تواضع شناخته شد و در هر شرایطی از تشریفات گریزان و صمیمت در معاشرت داشت.
رییس شورای عالی حوزه علمیه استان تهران با تأکید بر این‌که علامه جعفری آگاهی به زمان داشت و با نگاه خودآگاهانه به مسائل برخورد می کرد، گفت: علامه فیلسوفی مستقل بود، به گونه ای که در برخی از مباحث روز وارد شد که تا آن زمان کسی جرأت ورود به آن مسائل را نداشت.

 

کد خبر 671440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha