آغاز عملیات نهایی ضد داعش نیروهای عراقی در محل اختفای «ابوبکر بغدادی»

خبرگزاری شبستان:نیروهای عراقی عملیات نهایی خود علیه گروه تروریستی داعش را در منطقه بیابانی هم مرز با سوریه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه،یکی از فرماندهان عراقی اعلام کرد که نیروهای این کشور عملیات جدیدی را برای مقابله نهایی با گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

اگرچه نیروهای داعش از همه شهرهایی که تصرف کرده بودند،بیرون رانده شده اند اما حیدر العبادی،نخست وزیر عراق گفته است تا زمانی که تروریست ها به طور کامل از صحرای غربی هم مرز با سوریه پاکسازی نشده اند،پیروزی نهایی اعلام نخواهد شد.

در همین راستا نیروای عراقی از شرق و شمال این صحرا وارد منطقه شده اند تا عملیاتی را که هدفش شکست نهایی تروریست های داعش است،آغاز کنند.

نیروهای نظامی و قبیله ای ،روز گذشته از مناطق «القیم» و «راوا» که در اوایل ماه جاری از داعش پس گرفته شدند وارد شمال منطقه مرزی با سوریه شدند.

این فرمانده عملیاتی در این باره گفت:ما میخواهیم با نیروهایی که از استان نینوا در شمال پیشروی می کنند مرتبط شویم.

این فرمانده که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت:هدف از انجام این عملیات،پاکسازی این صحرا از تروریست هایی است که از شهرهای آزاد شده به این منقطقه فرار کرده اند.

نیروهای «حشد الشعبی» که نقش کلیدی را در این حملات ایفا کرده اند می گویند که 100 روستا تا کنون از وود عناصر داعش پاکسازی شده اند.

هفته پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه «ابوبکر البغدادی»،رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه بیابانی در مرز عراق و سوریه،پنهان شده است.

نیروهای عراقی آخرین عملیات خود را دقیقا در این منطقه که گفته می شود بغدادی در آن پنهان شده،آغاز کرده اند.

 

 

 

کد خبر 671855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha