داعش مسئوليت حمله انتحاری به نهروان بغداد را بر عهده گرفت

خبرگزاری شبستان: داعش مسئولیت اقدام تروریستی در منطقه "نهروان" واقع در جنوب شرق بغداد که ۱۷ کشته و ۲۸ تن زخمی برجای گذاشت را برعهده گرفت. در پی این حادثه تدابیر امنیتی شدید و منع آمد و شد در منطقه اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "سومریه نیوز"؛ یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد که آمار نهایی قربانیان حمله تروریستی و انفجار انتحاری در منطقه "نهروان" در جنوب شرقی "بغداد"  45 کشته و زخمی بوده است.

این منبع گفت: "تعداد نهایی حمله و انفجار انتحاری در منطقه "نهروان" به 17 کشته و 28 زخمی رسید."

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: "پس از وقوع انفجار، آمبولانس ها با حضور در محل حادثه، اجساد را به پزشکی قانونی و زخمی ها را به بیمارستان منتقل کردند."

شامگاه روز دوشنبه وزارت کشور عراق اعلام کرد که دو فرد انتحاری به سمت مردم شروع به تیراندازی کردند که یکی از آنها کشته شد و دیگری خود را منفجر کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه کوتاه اعلام کرد: "حمله ای تروریستی توسط دو تروریست انتحاری که به صورت بی هدف شروع به تیراندازی به سمت مردم در بازار "شمری" در منطقه نهروان انجام شد که یکی از تروریست ها خود را منفجر کرد و دیگری توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسید.

شبکه "المیادین" در خبری فوری اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفته است.

به گفته منبع پلیس بغداد نیروهای امنیتی به منظور مقابله با هرگونه حادثه دیگر ، مقررات منع آمد و شد و تدابیر شدید امنیتی را در منطقه نهروان در جنوب شرق بغداد اعمال کرده اند.

 

 

 

 

کد خبر 672138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha