هدف ما تشکیل اقتصاد دانش بنیان است

خبرگزاری شبستان: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: هدف ما این است که اقتصاد دانش بنیان را در استان شکل داده و در مسیر دوام آن اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، حیدری، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی  عصر دیروز(8آذر) در نشست خبری خود با اصحاب فرهنگ و هنر، گفت: انتظار داشتیم برنامه ریزی های انجام شده در سال های قبل، امسال به نتیجه برسد.

 

حیدری بیان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، اقتصاد ایران از وابستگی به نفت، دولتی بودن اقتصاد و فعال نبودن اقتصاد دانش بنیان رنج می برد.

 

وی اظهار کرد: بیشتر تحقیقات دانشگاهی متاسفانه به لحاظ اقتصادی به درد کشور نمی خورد.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، گفت: پارک علم و فناوری سعی دارد نواقصات سیستم آموزشی را برطرف کند.

 

به گفته حیدری، پارک و فناوری ۱۰ همایش شناسایی و توانمندسازی ایده های برتر با عنوان رویداد شتاب آذربایجان « روشا» برنامه ریزی کرده است که تاکنون ۵ همایش برگزار شده است.

 

 وی گفت: در شهرهای ارومیه، ماکو و میاندوآب مراکز رشد فناوری ایجاد شده است تا بتوانیم ایده های مطرح شده را تجاری سازی کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: در سال جاری در ۳ نمایشگاه بین المللی در ایروان، استانبول و سامسون ترکیه و ۶ نمایشگاه داخلی حضور داشته ایم.

 

حیدری درباره سرمایه گذاری در بخش فناوری های نوین، گفت: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اخذ شده است و در حوزه ایده های ارتباطات هزینه خواهد شد. 

 

وی درباره نمایشگاه پارک علم و فناوری گفت: این نمایشگاه در مجموع ۵۲ غرفه دارد که، ۱۳ دستگاه اجرایی، ۵ دانشگاه ، ۳ بخش خصوصی و شرکت های فعال در پارک علم و فناوری در آن حضور دارند.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۹ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند.

 

وی افزود: متاسفانه ایران در بین ۱۳۷ کشور رتبه ۱۲۰ سهولت کسب و کار را دارد و در ایران نیز آذربایجان غربی، در رده های آخر قرار می گیرد.

 

کد خبر 672773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha