تشکیل کانون های « تفکر آب» و « شهر هوشمند» در دانشگاه یزد

خبرگزاری شبستان: رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به فعالیت های علمی و فناوری در استان یزد گفت: ما در دانشگاه یزد دو کانون « تفکر آب» و « شهر هوشمند» تشکیل دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح اولیا، رئیس پارک علم و فناوری یزد و رئیس دانشگاه یزد امروز ( 9 دی) در نشست ستاد راهبردی و مدیریت « اقتصاد مقاومتی» استان یزد گفت: وضعیت استان به لحاظ برخی از شاخص ها قابل قبول ولی برخی از آنها متفاوت است که رتبه دوم نخبگان نسبت به جمعیت استان داریم.

 

وی افزود: ما در استان یزد بعد از تهران،  رتبه دوم تحصیلات تکمیلی و یک هزار و 600 هیات علمی داریم که نسبت استاد و دانشجو در استان مناسب نیست ولی ظرفیت جذب هیات علمی در استان را داریم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد خاطرنشان کرد: شاخص های مختلف نشان می دهد که شاخص نیروی انسانی برای ما خوب است .

 

اولیا بیان کرد: ثبت جهانی یزد در زمینه بافت تاریخی به نوعی جهشی در جهت گردشگری در سطح کشور است که میتوان در این زمینه نیز گام های اساسی برداریم.

 

وی ادامه داد: مردم استان ما به لحاظ فرهنگی علاقمندی خانواده های ما به بحث های علمی و آموزشی را نشان می دهد که رتبه در کنکور سراسری نشان دهنده این امر است.

 

رئیس دانشگاه یزد بیان کرد: با توجه به محدودیت های آبی، می توانیم در زمینه علم و فناوری به خوبی پیشرفت کنیم و نقطه قوتی داشته باشیم.

 

اولیا گفت: با توجه به شرایط آموزش عالی به نوعی استان ها در زمینه کمی و کیفی شاهد افت هستند که باید با برنامه ریزی از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: خروج نخبگان از استان، بیکاری تحصیل کردگان از جمله مشکلات ما است که میتوانیم انرژی و توانایی خود را در زمینه نقاط قوت متمرکز کنیم تا بتوانیم پیشرفت در این زمینه را داشته باشیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد خاطرنشان کرد: در حوزه دولت با تمرکز در زیر ساخت ها می توان به نوعی ما ا را کمک کند و با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در زیر ساخت ها بایستی حمایت دولت را داشته باشیم.

 

اولیا تصریح کرد: ما اگر می خواهیم نخبگان را در استان نگه داریم باید در زمینه های مختلف از جمله وضعیت زندگی آنها را در سطح بالاتری قرار دهیم تا بتوانند نسبت به استان های دیگر دارای مزیت شوند.

 

وی افزود: ما در کل استان به زیر ساخت هایی برای تبدیل شهرمان به شهری بین المللی نیاز داریم که ما در این زمینه نیز اقدام به پذیرش دانشجو خارجی کرده ایم ولی همچنان نیازمند ساختارها هستیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری یزد بیان کرد: در پارک علم و فناوری 720 شرکت داریم و آخرین آمار ما در زمینه شرکت های دانش بنیان 82 مورد است که 12 مورد از آنها در شرکت شهرک های صنعتی هستند.

 

 اولیا گفت: در دانشگاه دو کانون « تفکر آب» و « شهر هوشمند» تشکیل دادیم که باعث همکاری بین دستگاه ها شده است و اکثر کارهای ما نیز در این زمینه بوده است.

کد خبر 679514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha