خدمات روحانیت باید تشریح شود/روحانیت در برابر انحراف مقابله می کند

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه روحانیت گفت: روحانیت مهمترین نهادی است که دین و معارف اهل بیت را با خلوص به مردم رسانده است و از این رو باید همواره تلاش های آنها ارج نهاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکتر علی لاریجانی امروز جمعه (10 آذر) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم، برگزاری این کنگره را کاری مناسب عنوان کرد و گفت: باید این کنگره ها برگزار شود و روحانیت و خدمات آنها در انقلاب و دفاع مقدس را تبیین کرد.

وی عنوان داشت: تشکیل این کنگره عطر معنوی وسیعی در کشور ایجاد کرده و در گسترش یاد و خاطره شهدا و رشادت های آنها تاثیرگذار خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به جایگاه روحانیت گفت: روحانیت مهمترین نهادی است که دین و معارف اهل بیت را با خلوص به مردم رسانده است و از این رو باید همواره تلاش های آنها ارج نهاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنگره شهدای روحانی نشان می دهد که جریان روحانیت زنده است و در مسائل کشور روحانیت پیشرو است.

وی تاکید کرد: روحانیت جریانی است که با انحرافات مقابله کرده و در این عرصه افرادی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و... اقدامات گسترده ای انجام داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت در هر موضوعی در کنار مردم بوده است که شاهد بودیم در موضوع زلزله اخیر کرمانشاه هم جریان روحانی در کنار مردم قرار گرفتند.

لاریجانی تصریح کرد: با توجه به این اقدامات ارزشمندی که روحانیت انجام داده است، دشمنان تلاش می کنند که به جامعه روحانیت ضربه بزنند و آنان را مورد آماج و حملات گسترده قرار دهند.

وی گفت: روحانیت در ایجاد وحدت در جامعه نیز نقش بی بدیلی داشته و دارند و از این رو هر گونه کمک به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان باید انجام شود.

 

*برگزاری کنگره شهدای روحانی نهم دی ماه در قم

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: روحانیون در دوران دفاع مقدس در زمینه های مختلف تلاش داشته اند و در کنار اقشار مختلف مردم بوده اند.

وی گفت: روحانیت در کنار امام راحل نقش اساسی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس داشته اند، همچنین روحانین در امر تبلیغی و پشتیبانی در دوران دفاع مقدس نقش داشته اند و در کارهای تخصصی هم از جمله امور درمانی، فنی، مهندسی و... نیز کمک کار رزمندگان بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره شهدای روحانی نهم دی ماه امسال در قم برگزار می شود که نه به عنوان یک جلسه و همایش، بلکه به عنوان اینکه عطر شهادت و تاثیرگذاری شهدا در جامعه پخش شود، برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه امیرآبادی دیگر نماینده مردم قم، استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

کد خبر 672939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha