باید از موازی کاری در عرصه فعالیت های قرآنی پرهیز کنیم/ معاونت قرآن وزارت ارشاد به دنبال انحصارطلبی نیست

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در خصوص برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: در معاونت قرآن و عترت به دنبال انحصارطلبی نبوده و نخواهیم بود و باید در عرصه فعالیت های قرآنی به ویژه برگزاری آزمون های قرآنی از موازی کاری پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (13 آذر) در نشست مشترک مدیران کل اوقاف و ارشاد استان‌های سراسر کشور که در ساختمان مهر ساختمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در آیات 45 و 46 سوره احزاب خداوند متعال اخلاق و ویژگی های پیامبر اکرم(ص) را بیان می کند.

وی ادامه داد: ارزش علم ما معلمان قرآن به خود قرآن است و در زندگی هیچ چیز را ارزشمندتر و خواستنی تر از قرآن نمی توان یافت. ما امروز افتخار می کنیم که امر آموزش و آموختن قرآن کریم در کشور برقرار است.معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تاکید کرد: ما باید قرآن را برای خود آموخته و سرلوحه کار خود قرار دهیم، همانگونه که قرآن را بر پیامبر اکرم (ص) می توان متجلی دید.

فقهی‌زاده با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) علاوه بر خود دیگران را هم برای زندگی ساخته بود، خاطرنشان کرد: وقتی انگیزه الهی وجود نداشته باشد دعوت های دینی معنایی پیدا نمی کند و به تبع ارزش الهی نیز نمی یابد. در قرآن کریم می بینیم که خداوند متعال می فرمایند ای پیامبر تو مشعل فروزان و مصباح منیر فراروی بشریت هستی. منظور از سراج منیر در قرآن کریم پیامبر و انوار الهی بودن ائمه اطهار است که هیچگاه مورد تردید نمی باشد از این رو ما نیز باید خودمان را در این مسیر قرار دهیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به دوران قبل و بعد از مسئولیت خود یادآور شد: در قبل از حکم سمت خود در معاونت صحبت هایی را با وزیر محترم ارشاد داشتم و به ایشان موضوع هم‌افزایی و دوری از موازی‌کاری را اعلام کردم و سعی داریم همین امر را سرلوحه کار خود در معاونت قرآن وعترت ارشاد قرار دهیم. همچنین در صحبت با وزیر ارشاد اعلام داشتم که مسئولان قرآنی باید از موازی کاری کم کرده و بیشتر به محتواها بپردازند.

فقهی‌زاده ابراز داشت: در دوره پیشین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد کار ادغام دو اتحادیه قرآنی را انجام دادیم که بسیار اثرگذار بود. وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تصور بر این بود که امسال تنها بتوانیم مقدمات این ادغام را انجام دهیم اما خداوند متعال این توفیق را حاصل کرد که بر اساس یک آزمون سراسری قرآنی این اقدام صورت گیرد البته همکاری های زیادی برای این کار به همین سال جاری موکول شده است که در حال هماهنگی های آن هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه ما در معاونت قرآن و عترت به دنبال انحصارطلبی نبوده و نخواهیم بود، توضیح داد: با وجود شناختی که بنده از دوستان خود دارم احساسم بر این است که ما هیچ فرقی بین ارشاد و اوقاف برای اجرای آزمون نداریم، در واقع هر آنچه به عنوان مسئولیت در گذشته وجود داشته است در حال حاضر هم وجود دارد.

 

فقهی‌زاده در پایان گفت: خداوند متعال در برخی از آیات قرآن به انجام کارهای جمعی تاکید دارد، از این رو ممکن است ما یا دوستان ما در سازمان اوقاف دلبستگی هایی به کار داشته باشیم اما با این وجود ادامه فعالیت های فردی ممکن خواهد بود ولی شاید مطلوب نباشد.

کد خبر 673666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha