تدبر در آیات وحی سبب فرآیند تفکر در موضوعات قرآنی می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تدبر در آیات وحی سبب فرآیند تفکر در موضوعات قرآنی گشایش دریچه‌های عظیم علم و آگاهی به روی انسان می شود.

محسن شریفی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در مشهد مقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: آموزه های دین مبین اسلام و رهنمودهای بزرگان و آیات الهی قرآن کریم چراغ راه هدایت بشر و قطب نمای سعادت است.

 

وی با بیان اینکه امروزه کانون های مساجد در سنگرهای مسجد تلاش مضاعفی در عرصه قرآن و مسایل دینی دارند، افزود: مباحث و حیطه های قرآن کریم بسیار گسترده است و تمسک به کلام الهی نجات دهنده جامعه از گرفتاری‌ها است.

 

شریفی مسجد محور ومردمی بودن کانون های مساجد را از مزیت های مسابقات مدها متان نسبت به سایر مسابقات دانست و اظهار کرد: طیف گسترده ای نوجوانان و جوانان با کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارتباط هستند که حضور این افراد در مسابقات می تواند یکی از کارکردهای مساجد در حیطه گسترش مبانی و دستورات اسلام را احیا کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان از طریق برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مورد علاقه بنابر بر مخاطب سنجی و ایجاد روحیه نشاط و امید از رسالت های کانون ها است که توانسته اند با شناسایی به موقع نیازها در محله های شهرها گام های موثری بردارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به گسترش ارتباطات و ایجاد شبکه های اجتماعی وسیع تصریح کرد: بچه های مسجدی هم با ورود به این عرصه و افزایش آگاهی خود در بحث سواد رسانه می توانند خود را در مقابل تهاجم فرهنگی مقاوم ساخته و در راستای آگاهی بخشی دیگران قدم بردارند.

 

وی افزود: ائمه جماعت و مسئولان فرهنگی و سایر ارکان مسجد هم به عنوان پرچمداران فرهنگی و دینی کشور باید دشمن شناسی و استکبار ستیزی را در مسجد تبیین کرده و این را به عنوان یکی از مسائل دفاعی کشور به نوجوانان معرفی کنند.

 

مرحله کشوری دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان 21آذر ماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت  با حضور برگزیدگان و مسئولان استانی برگزار می‌شود؛ در این مسابقات 10نفر از برگزیدگان استان مرکزی حضور خواهند داشت.

 

 

کد خبر 673756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha