ایمان و عمل از شاخص های مهم مومنان راستین است

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در لرستان، با برشمردن ویژگی های انسان های مومن، گفت: مومنان اهل ایمان،عمل صالح و تسلیم رضای حق هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان امروز(13 آذر) در جلسه تفسیر قرآن کریم که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه هود،گفت: إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَخْبَتُواْ إِلَى رَبِّهِمْ أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ » به بیان حالات و احوالات مومنان راستین می‌پردازد این در حالی‌است که قرآن‌کریم مردم را به سه دسته مؤمن، منافق و مشترک تقسیم می‌کند به‌طوری‌که وضعیت کفار و انسان‌های منافق مشخص است.

 

وی در تفسیر این آیه، بیان کرد: خداوند متعال در این آیه شاخص های انسان های مومن را بیان کرده است.

 

آیت الله میرعمادی، با بیان اینکه مومنان تسلیم رضای خداوند هستند، اظهار داشت: داشتن ایمان و انجام تکلیف از جمله ویژگی های بارز مومنان است.


وی با بیان اینکه ایمان درجات و مراتب مختلفی دارد، افزود: ایمان دارای درجاتی چون قبلی و عملی است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان،  خاطرنشان کرد: افراد مومنی که ایمان قلبی را به کار می گیرند و عملی می کنند در نزد خداوند متعال دارای مقام مومنان راستین هستند.

 

وی عمل به تکالیف الهی را از دیگر ویژرگی های مومنان راستین دانست و بیان کرد: مومنان راستین دارای بینش و توانمندی  بالایی هستند و خود را مکلف به انجام تکالیف الهی می دانند.

 

آیت الله میرعمادی، همچنین تلاوت قرآن را از صفات مومنان راستین دانست و ادامه داد: مومنان مجذوب کلام وحی هستند و با تلاوت قرآن بر ایمانشان افزوده می شود.

 

وی همچنین تسلیم رضای حق شدن را از دیگر ویژگی های مومنان راستین دانست و خاطرنشان کرد: تسلیم رضای حق بودن موجب آرامش جسمی و روحی می شود.

 

 آیت الله میرعمادی، اظهار کرد: سیره عملی ائمه معصومین (ع)، اسوه های های برای مومنان راستین است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با بیان اینکه یاد خدا موجب آرامش روح  و روان است، افزود: باید با پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) و قرائت قرآن  این آرامش را خود تقویت کنیم.

کد خبر 673818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha