ابلاغ فعالیت های قرآنی به مدارس در قالب « ندای رحمت»

خبرگزاری شبستان:مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ فعالیت های قرآنی به مدارس درقالب طرح ۵ ساله « ندای رحمت» خبر داد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش شبستان از برگزاری مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش از دو سال گذشته مسابقه ویژه فرهنگیان را نیز آغاز کرده است.

 

وی افزود: این مسابقات پس از 38 سال  اتفاق افتاده است و تا دو سال پیش در حوزه فرهنگیان مسابقات کشوری نداشته ایم.

 

مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:  دو سال است که مسابقات و نماز فرهنگیان در 4 رشته نهج البلاغه، قرائت، حفظ و روش تدریس احکام برگزار می شود و در تابستان، سومین دوره این مسابقات برگزار می شود.

 

مسیب زاده با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در تابستان سال جاری نیز گفت: مسابقات قرآنی  هدف نیست اما یک ابزاری است تا دانش آموزان در رقابت سالم قرار گیرند. می خواهیم با ابزار مسابقه سطح علمی و دینی دانش آموزان در حوزه دینی قرآنی، عترت و نماز اتقا یابد.

 

وی افزود:  حضور موفق در مراحل مختلف زندگی همچون اجتماعی شدن و معرفی عزیزان به جوامع تخصصی تر از اهداف برگزاری مسابقات فرهنگی و دانش آموزی است.

 

مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همه دستورالعمل ها، فعالیت‌ها، فرم ها و برنامه های اجرایی حوزه قرآن، عترت و نماز تحت عنوان کتاب «ندای رحمت» مستندسازی شده است،  در یک بازه زمانی پنج ساله به مدارس ابلاغ شده است و تاکید موکد بر برگزاری فعالیت ها است و نیاز به بخشنامه های مجدد نیز ندارد. 

کد خبر 674543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha