فعالیت سازمان های مردم نهاد برای کاهش آسیب اعتیاد در  منطقه خوزستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به ضرورت مشارکت های مردمی در راستای مبارزه با اعتیاد، گفت: مصوب شده سازمان‌های مردم‌نهاد در ۶ ماهه دوم امسال در ۱۰ منطقه به عنوان مناطق آسیب‌پذیر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمدصادق کریمی‌ کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، شامگاه شنبه (18 آذر) در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، اظهار کرد: ما همچنان با مصرف و تاثیر مصرف مواد مخدر در کشور و همچنین استان خوزستان درگیر هستیم.

 

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم آسیب ‌های اجتماعی را کاهش دهیم، تاثیر آن در کاهش طلاق و خشونت‌های خانوادگی نیز قابل مشاهده است، افزود: در 9 ماهه نخست سال جاری بر اساس حمایت‌های مالی از برخی طرح‌های کاهش آسیب اعتیاد فیلم مستندی با محتوای اعتیاد و فردی که تجربه 20 ساله در مصرف مخدر داشته، تولید شد که تاثیر زیادی بر افکار عمومی داشته است. 

 

کریمی کیا با اشاره به تامین اعتبار برای نهادهای استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اذعان داشت:  سه منطقه از مناطق حاشیه‌ای استان خوزستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و در این مناطق با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و زنان ارائه شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت مشارکت های مردمی در این زمینه، تصریح کرد: مصوب شده سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان متولی فعالیت در خصوص کنترل و کاهش آسیب اعتیاد، در شش ماهه دوم 96 در 10 منطقه به عنوان مناطق آسیب‌پذیر اقدام کنند. 

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه شرایط خوزستان خاص است و نباید خوزستان را با استان دیگری مقایسه کنیم،گفت: خوزستان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد چراکه مردم این استان از مشکلات محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند و در حالی که اقتصاد کشور وابسته به استان خوزستان است اما پس از خراسان رضوی، خوزستان دومین استان دارای مناطق حاشیه‌نشین با جمعیتی بالغ بر 750 هزار نفر است. 

 

همچنین محمد تقی‌ زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، در این جلسه بیان کرد: نخستین اقدامی که در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در حوزه آموزش و پرورش انجام، شد، شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و تقسیم نقشه خطرپذیری مناطق استان خوزستان بود. 

 

وی افزود: در این راستا حدود 332 منطقه آسیب‌پذیر در سطح استان شناسایی شده‌اند که در این 332 منطقه، حدود یک هزار مدرسه خطرپذیر وجود دارد. 

 

تقی‌زاده با بیان اینکه تقریبا حدود یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان وجود دارد خاطر نشان کرد: حدود 70 هزار کارمند و مربی و معلم و با احتساب حدود دو میلیون نفر اولیاء دانش‌آموزان در واقع بیش از سه میلیون نفر به طور مستقیم و روزانه با آموزش و پرورش خوزستان در ارتباط مستقیم هستند.

 

وی تصریح کرد: بنابراین اگر بتوانیم فعالیت‌ هایمان را در این بخش متمرکز کنیم، می‌توانیم حدود 2.5 میلیون نفر را در برنامه‌ های خود داشته باشیم اما برای این برنامه ها به منابع مالی و پشتیبانی و تحقیقات بیشتری نیاز داریم. 

 

کد خبر 674881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha