سازمان های مردم نهاد بایستی بر مبنای ظرفیت کارآفرینی هر استان تشکیل شود

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور تشکل های مردم نهاد گفت:سازمان های مردم نهاد بایستی بر مبنای ظرفیت کارآفرینی هر استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز (21 دی) در پنجاه و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد در یزد گفت: استان های ما باید نگاه به دولت را تغییر دهند و نگرش به دولت در تخصیص اعتبارات دردی از کشور ما را رفع نمی کند بلکه هر استان باید از منابع درآمدی خود فعالیت کند.

 

وی افزود: مشکل ما نگرش معکوس و وابستگی به درآمد نفتی است و این نیز از جایی باید تغییر کند و هر استان توانمندیهای خود را داشته و آن را تقویت کند و در بخش های مختلف فرهنگی هنری و صنعتی و کشاورزی گام بردارد.

 

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نگرش ما بودجه محور بوده است که این مشکلی برای ما بوده است و تغییر نگرش بخشی از آن باید در جوانان صورت بگیرد و به نوعی دغدغه این را داشته باشند.

 

تندگویان تصریح کرد: ما در حوزه جوانان با یک چهارم جمعیت روبرو هستیم که اگر به آنها توجه نکنیم حتما با مشکلات دیگری همراه خواهیم شد.

 

وی گفت: تشکل های مردم نهاد در حوزه جوانان به عنوان یکی از بخش های مختلف جامعه است که از دیرباز وجود داشته و  یکی از قدیمی ترین پایگاه های دنیا اسلام است و حوزه های علمیه نیز به عنوان یکی از این تشکل ها بوده است.

 

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: قطع تامین اعتبار از دولت ها و حاکمیت به عنوان محور اساسی در سازمان های مردم نهاد است.

 

تندگویان گفت: ما الان در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 100 نفر یک سازمان مردم نهاد دارند و این راه حل نجات ایران است تا دولت کاهش تصدی گری در حوزه های مختلف داشته باشد و از وضعیت فربه در خود فاصله بگیرد و درآمدها به نهادهای عمومی برگردد.

 

وی افزود: اگر تشکلی شکل می گیرد ابتدا بر پایه های مردمی خود استوار شود و ما به عنوان نقش حمایتی در کنار آنها قرار گیرد.

 

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بهترین راه حل برای اهمیت دادن به جوانان و وارد شدن به عرصه های مختلف این پایگاه ها و سازمان های مردم نهاد است.

 

تندگویان ادامه داد: مشکلی که ما داریم درک خوبی از مدل اعتبارات وجود ندارد و دلوت تمام بحث اعتبارش در تشکل ها غیر دولتی بودن آنها است و وابستگی به پایگاه های اجتماعی است و تاکید ما نیز شناسایی ظرفیت های بومی و محلی است و حرکت به سمت تشکل های کارآفرینی محور اساسی ما است.

 

وی افزود: جوان ما باید هدایت شود و چول دادن بی منطق به یک تشکل دردی از ما دوا نمی کند.

 

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: فعال کردن تشکل ها و ارزش برای این جوانان و تشکل ها و کارآفرینی به عنوان اولویت برای ما قرار بگیرد.

 

 

تندگویان تصریح کرد: تشکل ها باید بتوانند اقتصاد خود را توانمند کنند و ما نیز نقش حمایتی داشته باشیم.

 

وی گفت: الان ما در استانی تشکلی داریم که در حوزه کشاورزی ورود کرده و محصولات چندین شهرستان را در نظر گرفته و بسته بندی می کند که این ظرفیتی برای استان شده است.

 

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: به ازای هر پنج هزار نفر یک تشکل چشم انداز درستی نیست بلکه به میزانی که ظرفیت کارآفرینی در هر استان وجود دارد باید جوانان را به سمت تشکل های مردم نهاد سوق دهیم.

 

تندگویان گفت: جوان باید مدیر اجرایی باشد و افرادی که تجربه بالا دارند باید به عنوان مشاوران قرار گیرند و ما یک دوره به جوانان در انقلاب اعتماد کردیم و دستاورد آن را دیدیم و هشت سال جنگ را با تمام دنیا اداره کردند و این کشور دوباره نیاز به اعتماد جوانان دارد.

 

وی افزود: ما هنوز نتوانسته ایم پایگاه خوبی را در حوزه انتصابات جوانان ایجاد کنیم و الان نیز باید در استان ها در نظر گرفته شود و این تغییرات در استان و کشور صورت گیرد.

 

معاون امور ساماندهی  امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: موضوع جوان موضوع بین بخشی است.

 

تندگویان ادامه داد: بهترین زمان برای آموزش در زمان سربازی است که یکی از نمونه های آموزش آموزش دفع خشونت که امروز به عنوان یکی از مشکلات است را می تواند در دوران سربازی به مردان آموزش دهیم.

 

 

 

کد خبر 681809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha