۱۳ بهمن ماه؛ دوازدهمین همایش ملی  تکریم چهره های قرآنی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بابیان اینکه دوازدهمین همایش ملی تکریم چهره های قرآنی۱۳ بهمن ماه درایام دهه فجر که به نام روزقرآن نیز نامگذاری شده است، برگزار می شود، گفت: بیش از ۴۰ نفر از فعالان قرآنی کشور در این دوره تکریم می شوند.

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص نحوه برگزاری دوازدهمین همایش ملی  تکریم چهره های قرآنی گفت: امسال سیستم انتخاب چهره های قرآنی را تغییر داده و به موضوعات در انتخاب افراد تنوع بیشتری داده ایم، این در حالی است که سال های قبل فقط سه گروه فعالان آموزش قرآن، دارندگان رتبه های بین المللی و مدارک درجه یک و دو حفظ را تکریم می کردیم.

قره شیخلو با بیان اینکه در دوازدهمین همایش ملی  تکریم چهره های قرآنی گروه های را به این لیست اضافه کرده ایم، خاطرنشان کرد: گروه های خیرین قرآنی، ناشرین قرآنی، خوشنویس قرآنی و مدیر موفق قرآنی به گروه مخاطب این دوره از همایش اضافه شده اند.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه امسال 10 گروه قرآنی مورد تجلیل قرار می گیرند، اظهار کرد: سازمان این گروه ها را به استان ها با شرایط و شاخص های مشخص ابلاغ کرده است به طور مثال خوشنویس قرآنی باید حداقل یک قرآن کامل را نوشته و از لحاظ هنری تایید و چاپ شده باشد.

وی با بیان اینکه برای هر کدام از گروه های مخاطب شاخص تعریف کرده ایم، تصریح کرد: اکنون تمامی استان های کشور باید نفرات خود را با مستندات معرفی کنند تا سازمان دارالقرآن الکریم از بین آنها افراد را انتخاب کند.

قره شیخلو با شاره به اینکه در سال های قبل از هر استان یک نفر را تجلیل می کردیم، تاکید کرد: امسال هر گروه را امتیاز بندی کرده ایم به طور مثال سه خیر قرآنی که بیشترین امتیاز را گرفته اند و سه استاد قرآنی که بیشترین شاخص را داشته اند تکریم خواهند شد.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه این مراسم 13 بهمن ماه در ایام دهه فجر که به نام روز قرآن نیز نامگذاری شده است، برگزار می شود، گفت: طبق روال سال های قبل بین 40 تا 50 نفر از فعالان قرآنی کشور دوازدهمین همایش ملی  تکریم چهره های قرآنی تکریم می شوند.  

وی با اشاره به فعالیت های کمیته قرآن ستاد مرکزی دهه فجر خاطرنشان کرد: جلسات تخصصی با دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، رادیو قرآن و نیروی های مسلح را برگزار کردیم تا برنامه های پیشنهادی دستگاه ها ارائه شده و به جمع بندی نهایی برسیم.

کد خبر 675481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha