آفلاین بودن در مقابل دشمنی كه انلاین است درست نیست/ رونمایی از روبات نماز نیوز در تلگرام

خبرگزاری شبستان: دریس در خصوص وضعیت امروز جامعه گفت: آفلاین بودن در مقابل دشمنی كه انلاین است درست نیست و فقط ما با تولید محتوا می توانیم در این فضا شركت و مقابله كنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مسعود دریس مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و فضای مجازی كه در خبرگزاری پویا تسنیم برگزار شد با اشاره به فراخوان ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در این فراخوان خیلی از جوانان و نوجوانان ما درگیر موضوع نماز شدند و به دنبال محتواهای نماز و فضای مجازی آمدند و ما نیز عمومی سازی برای بالا بردن سواد رسانه ای نماز و یاوران آن را ایجاد كردیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال هوشیار سازی مخاطب نسبت به فضای مجازی و ایجاد انگیزه برای مردم در استفاده از ظرفیت این فضا بوده ایم،  همچنین ایجاد گفتمان سازی و استفاده از ظرفیت شبكه ی اجتماعی و استفاده حداكثری از نیروهای مردمی در یك فضای رقابتی از اهداف ما بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز تاكید كرد: یكی دیگر از اهداف ما عنوان گذاری این اجلاس به منظور حضور عالمانه، آگاهانه و مقتدرانه در فضای مجازی و بستر سازی در استعدادها سرشار جوانان و نوجرانان بود كه سعی می شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنحیده از حالت انفعال خارج شده است.

دریس یادآور شد: در بخش تولید محتوا و تولید اثر اسلامی متغن با وجود اهداف ستاد اقامه نماز  فعالیت های انجام شده است، به منظور جریان سازی برای نماز ستاد اقامه نماز هم باید برای ترویج فرهنگ نورانی نماز اقداماتی انجام دهد، در اصل افلاین بودن در مقابل دشمنی كه انلاین است درست نیست، در مقابل این دشمن بدون شناخت وارد شدن غلط است و فقط ما با تولید محتوا می توانیم در این فضا شركت كنیم.

وی افزود: در این مدت كوتاه یعنی از ابتداء سال تا امروز بیش از پنج هزار قالب نمازی در قالب موشن گرافیك، فیلم كوتاه، پوستر نمایشگاه، نشریات الكترونیكی، استیكر انیمشین و.. بوده است، همچنین اتقان و ذكر منابع تولید نیز برای ما مهم بوده است، در واقع در نظر گرفتن سنین مختلف و چگونگی تولید محتوا برای آنها یك امر ضروری است به این معنا كه برای بانوان و كودكان محتوا ویژه تولید كردیم.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز  تصریح كرد: ما باید به روز باشیم و از این رو  روزانه محتوا جدید تولید می كنیم و سعی كردیم به روز باشیم، ما به سراغ سوال مخاطبین و شبهاتی كه وجود داشته رفته ایم و به محتواهایی مناسبتی نیز پرداخته ایم، ارائه محتوا به شكل كاربردی كه مورد نیاز مخاطب است را به شكل سلسله وار نیز تولید مثل نماز و تربیت كودكان و.. تولید می كنیم.

وی بیان كرد: در بخش توزیع هم سعی كردیم كه از تمام ظرفیت های ممكن استفاده كنیم، برایزاین كار در شبكه اینستاگرام آپارات و نشر سروش اقداماتی انجام شده است، ضمنا برنامه تلگرامی "پلاك ١٧ " یك خدمت جدیدی است كه در آن جمعی از مبلغین حضور دارند  محتوا تولید شده به مبلغین ارائه می شود و آنها نسبت به توزیع آنها اقدام می كنند.

 دریس ابراز داشت: تنها نشریه دیجیتال به نام "قنوت" تنها نشریه مربوط به ما است، باتوجه به نیاز مخاطب و باتوجه به تولید محتوا فراوان یك روبات جامع نمازی كشور تولید كرده ایم كه جامع ترین روبات نمازی كشور است كه به راحتی  در تلگرام بارگزاری می شود، بیش از ١٤٤٠ ساعت برای تولید محتوا این روبات وقت گذاشته.شده است.

مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز اضافه كرد: امروز یك روبات دیگر را هم رونمایی می كنیم كه روبات "نماز نیوز" است كه این روبات با رویكرد اطلاع رسانی از آخرین اخبار و جدیدترین اخبار نمازی كشور راه اندازی شده است.

وی در پایان گفت: در بخش اپلیكیشن ها نیز اپلیكیشن "قرار ١٧ " را داریم كه بزرگترین مسابقه عكس نمازی كشور در همین جا انجام می شود، ما پربازدید ترین عكس ها را برای جایزه انتخاب می‌كنیم.

کد خبر 675568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha