اهل بیت(ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری شبستان:مدیر مدرسه علمیه مشکات با بیان اینکه اهل بیت(ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی هستند، گفت: بر اساس آیات الهی جامعه اسلامی نباید به سوی فروپاشی و تزلزل پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره بقره که در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: انسان قبل از آنکه به عالم دنیا پا نهد خداوند از او عهد و میثاق گرفت.

وی افزود: خداوند در سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: مومنان رجالی هستند که در عهد خود صادق بودند و بر میثاقی که ما با آنان بستیم باقی ماندند؛ یکی از عهدهای الهی حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان ادامه داد: مساله وحدت در داخل جامعه بسیار مهم است چرا که اگر وحدت نابود شود هزینه‌های سنگینی برای برطرف کردن خسارت آن باید کنار گذاشته شود بنابراین در جامعه اسلامی نباید نفاق تولید شود.

مدیر مدرسه علمیه مشکات با استناد به آیات الهی مبنی براینکه جامعه نباید به سوی فروپاشی و از هم گسستگی پیش برود، اظهار داشت: ایجاد وحدت کار بسیار سختی است که با تمرین وحدت و تحمل سخن مخالف میسر می‌شود، ائمه اطهار(ع) یک نوع امیدواری و ناامید نشدن در برنامه‌هایشان وجود داشت، برای مثال امیرمومنان علی(ع) برای حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی از خون حضرت فاطمه(س) گذشت در حالی که امروز متاسفانه برخی از دانشجویان ما با کمترین یاس و ناامیدی به مواد مخدر روی ‌آورده و خود و جامعه را در معرض نابودی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: سیره اهل بیت(ع) منادی وحدت در جامعه اسلامی است آن بزرگان انتقاد می‌کردند ولی بین انتقاد و وحدت نیز تعادل را رعایت می‌کردند برای مثال آن بزرگان هرگز با خائنان تهاجمی برخورد نمی‌کردند با آن که می‌دانستند برخی افراد خائن به اسلام هستند ولی سر به سر آنان نمی‌گذاشتند تا خودشان در مقابل دیدگان مردم رسوا شوند تا به این وسیله وحدت جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان تبعیت نکردن از هوای نفس را از دیگر عهدها و میثاق‌های انسان بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: از خوارک حلال طیب بهره ببرید؛ براساس این آیه هر حلالی طیب نیست برای مثال استفاده از پول حلالی که انسان را به خطورات شیطانی مبتلا کند، طاهر نیست.

مدیر مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: طلاق یک امر حلال است ولی اگر انسان احتمال دهد که با طلاق به دام شیطان اسیر می‌شود باید از این امر اجتناب کند. امروز عامل اصلی افزایش طلاق مربوط شکننده بودن دختران و پسران جوان ما در برابر اختلافات است و یکی از دلایل این شکنندگی حاصل رفاه طلبی و تبعیت از نفس بوده و هست.

 وی اقامه نماز را از دیگر عهد و میثاق‌ها بیان کرد و اظهار داشت: جدی شدن در نماز باعث می‌شود انسان با امور دنیوی و اخروی جدی برخورد کند. خلوت شدن مساجد بیانگر از بین رفتن یکی از شاخصه‌های مهم در دین است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان نماز را بزرگترین مانع در ترویج فحشا دانست و گفت: نماز به عنوان حرکت جامع و تهفه دین مهمترین نابود کننده رذائل اخلاقی به شمار می‌رود، امروز جمعیت مساجد جنوب لبنان را جوانان تشکیل می‌دهند زیرا می‌دانند انقلاب و اجتماعات از مساجد شکل می‌گیرد و مقاومت از مسجد آغاز می‌شود.

کد خبر 676195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha