جا به جایی  ۱۴ میلیون تن بار از مبدا یزد توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای

خبرگزاری شبستان: مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد با اشاره به میزان حمل و نقل در استان یزد گفت: در هشت ماهه نخست سال بیش از ۱۴ میلیون تن بار از مبدا یزد توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ ای جا به جا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن صادقیان، مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد روز گذشته (25 آذر) در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به فعالیت های این اداره گفت:  استان یزد دارای چهار هزارو 602 کیلیومتر راه های جاده ای است که در آنها خدمات ارائه می شود که از این میزان 727 کیلومتر آن بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی، دو هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است.

 

وی افزود: ما در سطح کشور در زمینه راه های شریانی جایگاه دهم کشوری و در زمینه طول بزرگراه رتبه 22 داریم.

 

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد در زمینه حمل و نقل میزان بیش از 20 میلیون تن بار از مبدأ استان یزد منتقل شده است و در زمینه جایه جایی مسافر نیز یک ‌میلیون و 482 هزار نفر بوده است.

 

صادقیان خاطرنشان کرد: استان یزد استانی کویری و شرایط خاصی دارد و بیشترین تصادفات ما واژگونی است و بیشترین علل آن نیز خواب آلودگی است که گذرگاهی بودن استان عاملی در این زمینه بوده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در راه های اصلی دو طرفه ما تلفات بیش از یک نفر را داشته ایم که هرابرجان، شهربانک بیش از دو نفر کشته داشته است.

 

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد  تصریح کرد: آگاهی بخشی به مردم در خصوص آمار تلفات جاده ای از طریق رسانه ها میتواند بسیار مهم و اثر گذار باشد و از طریق راه اندازی انجم خیرین راه و ترابری و راهکارهای دیگر آن را پیگیری کنیم.

 

صادقیان بیان کرد:  26 آذر هر سال ابتدای هفته حمل و نقل است که به مدت یک هفته حمل و نقل و راهداری فعالیت های خاصی را اجرا می کند و آن را دنبال می کند.

 

وی گفت: 1000353141 سامانه راهداری استان است که هر مشکلی در راه های جاده ای استان را پیگیری می کند و هر مشکلی در راه را با حضور کارشناسان بررسی می کنند.

 

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد بیان کرد: ما در زمینه آسفالت های نازک، سطحی در سطح کشور پیشرو هستیم و هر متری آسفالت به صورت سنتی 140 هزار ریال می شود اما با تکنولوژی نوین میتوانیم ضخامت های آسفالت را به دو و یا سه سانت برسانیم و کمترین هزینه ها را در این زمینه داشته باشیم.

 

صادقیان بیان کرد: راه های درون شهری متولی آن شهرداری و راهنمایی رانندگی است اما در برون شهری نیز اداره حمل و نقل و راهداری و پلیس راه متولی آن ها است.

 

وی افزود: ما در بحث دوربین ها سعی داریم آن را کامل کنیم به نحوی که سعی داریم تا به صورت آنی تخلفات ثبت و به رانندگان ارسال شود.

 

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان یزد خاطرنشان کرد: تعداد کشته ها در یزد کمترین کشته جاده را در سطح کشور داریم که جز پنج استان کشور هستیم ولی ما سعی داریم تا کمترین کشته ها را داشته باشیم.

 

وی گفت: راه اندازی استراحتگاه ها و دوربین ها از جمله راهکارهای ما است که امیدواریم بتوانیم راهکاری برای کاهش تلفات جاده داشته باشیم.

 

صادقیان بیان کرد: ما ارتباطات خوبی با دانشگاه های استان و کشور داریم به نحوی که کسب رتبه های کشوری با همکاری دانشگاهها و ایجاد آسفالت جدید از جمله برنامه های دیگر ما است.

کد خبر 676554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha