حافظان قرآنی آذربایجان در جشنواره مدهامتان درخشیدند

خبرگزاری شبستان: رتبه دوم حفظ کل و رتبه اول ۲۰ جزء قرآن جشنواره سراسری مدهامتان نصیب اعضای کانون های مساجد آذربایجان شرقی شد.

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجدآذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز  از برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامّتان در مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: در رشته حفظ کل جناب آقای محمد جواد بهی از کانون شهدای محراب تبریز توانست مقام دوم را کسب کند و در رشته حفظ 20 جزء آقای طاها محرم‌زاده از کانون منتظران ظهور میانه رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی با بیان این که مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامّتان کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی در مسجد امام خمینی(ره) شهید یاغچیان برگزار شده بود، گفت: مرحله کشوری نیز با حضور برگزیدگان استان های سراسر کشور از 21 تا 25 آذر در مشهد مقدس برگزار شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: از استان آذربایجان شرقی در رشته حفظ کل برادران آقایان رسول آزمایش، محمد جواد بهی، در رشته حفظ 20 جزء نیز آقای طاها محرم زاده در رشته قرائت آقایان محمد حسین نقی زاده و هادی بنازاده باغی، در رشته ترتیل مهدی افشان، در رشته اذان محمد رضا ناصری، در رشته حفظ کل خواهران وحیده برزگر و قرائت زهرا رحمتی به مرحله کشوری اعزام شده بودند.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی "مدهامّتان" کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی با حضور ۲۵۰ نفر از اعضای کانون در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز با استقبال گرم چهره های قرآنی برگزار شد، گفت: این مسابقات با هدف کشف استعداد های برتر قرآنی برگزار شد.

وی ایجاد زمینه مناسب برای ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در جامعه و ایجاد بستر لازم برای حضور اعضای قرآنی کانونهای مساجد در مسابقات کشوری و بین المللی را از دیگر اهداف این مسابقات دانست و گفت: جشنواره قرآنی "مدهامّتان " از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد است که هر ساله با استقبال پرشور جوانان و نوجوانان همراه است. 

کد خبر 677034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha