لطافت والدین مانع انحراف اعتقادی فرزندان می‌شود

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لطافت والدین سدی بزرگ در برابر تهاجم استعماری دشمن برای انحراف فرزندان به شمار می‌رود، گفت: دین باید به زبان کودکانه برای فرزندان تشریح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین اخوان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در جلسه تفسیر سروه لقمان که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: جناب لقمان براساس روایات نقل شده برده‌ای بیش نبود اما بیشترین عبادت ایشان تفکر بود.

وی افزود: جناب لقمان در حین کار اهل اندیشیدن بودند و خداوند در قرآن کریم به تفکر ایشان اشاره دارد که اگر این علوم در آدمی چنانچه با تعمق و تفکر واقع نشود آنچنان ثمری نخواهد داشت بنابراین انسان باید در خود علوم و آثارش زیاد تعمق کند و این مهم به همه علوم مربوط می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان با تاکید بر اینکه انسان در حین علم آموزی باید به لوازم و آثار آن نیز دقت داشته باشد، اظهار داشت: انسان در هر حال و زمانی می‌تواند تفکر کند، برخی انسان‌ها در همه حال به خداوند و قیامت فکر می‌کنند و هرگز از این امر غفلت نمی‌ورزند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه لقمان در قرآن کریم به فرزندش بسیار موعظه می‌کند، ابراز کرد: نصایح و تذکرات لقمان بیانگر ارتباط دلسوزانه والدین با فرزندان است، ایشان هنگام موعظه بسیار لطیف با فرزندش سخن می‌گویند تا نصیحتش به دل و جان پسرش بنشیند.

استاد اخلاق در حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند انبیاء و اهل بیت(ع) را واسطه فیض برای سعادت انسان قرار داده است، گفت: خداوند در قرآن کریم مشرکان را از اینکه چوب و سنگ را بین خود و خدا واسطه قرار دهند نهی کرده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی که فکر می‌کنند فرزندانشان در طفولیت بسیاری از امور دینی را نمی‌فهمند سخت در اشتباه هستند اگر والدین و نظام آموزشی ما با زبان محبت فرزندان را به راه راست هدایت کنند به طور قطع آنان راه راست را تشخیص داده و از مسیر غفلت پرهیز می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان خاطر نشان کرد: امور تربیتی از همان طفولیت و با زبان کودکی باید آغاز شود امروز والدین باید توجه داشته باشند که استعمار با ملاطفت درصدد هلاک کردن فرزندان است بنابراین اگر زبان والدین فارغ از محبت باشد امکان گمراهی فرزندان بیشتر خواهد بود.

کد خبر 677082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha