معرفی جایگاه مساجد با محوریت اجتماعی بودن نقش مساجد در برنامه « خانه دوست»

خبرگزاری شبستان: معاون سیمای مرکز یزد با اشاره به معرفی مساجد استان یزد در شبکه تابان گفت: محور اصلی برنامه « خانه دوست»، معرفی جایگاه مساجد به عنوان محور اجتماعی محلات و اجتماعی بودن نقش مساجد است.

جبرئیل نجفی، معاون سیمای مرکز یزد با اشاره به اهمیت توجه به مساجد و ارائه الگوی مسجد طراز اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: در راستای معرفی مساجد، معاونت سیمای مرکز یزد با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد اقدام به تهیه برنامه « خانه دوست» کرده است.

 

وی افزود: این برنامه یک مستند گزارشی ،  با مدت زمان 25 دقیقه است که  به مساجد موفق شهر یزد که در جذب حداکثری موفق بوده اند سر زده و به معرفی و اهمیت حضور در مسجد با عنایت به اینکه نقش محوری و اساسی دارد، پرداخته می شود.

 

معاون سیمای مرکز یزد تصریح کرد: آیتم های این برنامه شامل معرفی محل، مسجد، تاریخچه ، علما ،بزرگان ، متولیان و خادمان که در این مسجد خدمت کرده اند به صورت گزارش از رئیس هیئت امنای مسجد، توأم با ضبط تصاویر مسجد و مجموعه های وابسته است.

 

نجفی ادامه داد: همچنین در این برنامه معرفی طرح ها و برنامه های موفق، کانون مسجد، هیئت و برنامه های عام المنفعه بر اساس اقشار و طبقات مختلف اجتماعی، به صورت گزارش از مدیر کانون فرهنگی و فعالین مسجد و ضبط تصاویر مربوطه، ضبط نماز جماعت برادران، ضبط سخنرانی امام جماعت پیرامون احادیث ثمرات نماز ، نماز جماعت، کارکردهای مسجد، و همچنین بیان آسیب های وارد شده انجام می شود.

 

وی گفت:  ضبط حلقه های قرآنی مرسوم برادران و خواهران بعد از نماز جماعت در مسجد و یا در کانون ها، ضبط کلاسداری خواهران و برادران ( تحت عنوان مربی برتر) در مسجد و یا کانون مسجد به عنوان بخش های دیگر این برنامه است.

 

معاون سیمای مرکز یزد گفت: آیتم برگزیده که آخرین آیتم ما از این برنامه است شامل گزارشی از یک فرد موفق در سطح بین الملل ، کشوری یا استانی است که خود را ثمرۀ تربیت مسجد محل می داند و ما تأثیرات مسجد را در موفقیت او واکاوی می کنیم.  

 

نجفی بیان کرد: در این برنامه تلاش شده تاریخچه، قدمت و معرفی کلی فعالیت ها تصویری باشد تا برنامه نرم و برای بیننده خاصه مخاطب محلی لذتبخش باشد  و در مجموع می توان گفت محور اصلی برنامه معرفی جایگاه مساجد به عنوان محور اجتماعی محلات و اجتماعی بودن نقش مساجد در منطقه با رویکرد مساجد الگو و فعال است.

کد خبر 677280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha