ایران کشوری برتر در زمینه سوادآموزی است/ ضرورت آمادگی در برابر حوادث طبیعی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، گفت: سوادآموزی اولین گام در توسعه فرهنگی و فکری اجتماعی کشور است که باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز (1 دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا انسان را از گناه دور می کند.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و کلمه حدود، ابراز کرد: این کلمه پس از یک سلسله احکام و مقررات اجتماعی به اندازه در قرآن ذکر شده است و دستورات الهی جزو حدود الهی خواهد بود.

 

به گفته امام جمعه کرمانشاه، هر حکمی را باید از طرف خدا و پیامبران الهی که خود متکی به دستورات خداوند بودند را باید اطاعت کنیم و در تمام شئونات زندگی از زمان تلکیف و تا مرگ باید تحت حدود الهی باشیم و این برای ما یک سرمایه است.

 

آیت الله علما، با اشاره فرمایش امام علی(علیه السلام) مبنی بر اینکه مطیع خدا و رسول الهی بودند تجارتی است که تماما سود است، افزود: ایشان در کلامی دیگر می فرمایند که اطاعت از خداوند و رسول الهی غضب حق را دفع می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، فلسفه دین اسلام را رعایت کردن حدود الهی عنوان کرد و گفت: تمام کارهای ما باید در قالب امر و نهی و حدود الهی قرار بگیرد.

 

وی اضافه کرد: امام علی(علیه السلام) می فرمایند که تقوا اعتبار دنیایی انسان است که موجب رضایت خود فرد، دیگران و خداوند می شود و سرمایه، شرافت و دنیاست و باطن تقوا در آخرت تعیین می شود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه، در ادامه سخنرانی خود به دوم دی ماه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: ثواب زیارت ایشان همانند زیارت سیدالشهداست وسوم دی ماه نیز روز ثبت احوال است که اهمیت بالایی در کشورمان دارد.

 

آیت الله علما، به چهارم دی ماه سالروز تول حضرت عیسی(علیه السلام) اشاره داشت و خاطرنشان کرد: سران کشورهای اروپایی باید حداقل به واجبات و مستحبات بر اساس دستورات حضرت مسیح عمل کنند،چراکه ایشان راضی به آزار کوچکترین موجودی نبودند و این در حالی است که می بینیم چگونه اینها آدم کشی می کنند و چطور با کشوری مانند فلسطین برخوردار می کنند.

 

وی یادآور شد: امام راحل در زمان ورود به ایران و در زمان تولد حضرت عیسی(علیه السلام) به سران اروپایی تذکر دادند که دستورات حضرت مسیح را عمل کنند، چراکه اعمال آنها هیچ کدام مورد رضایت این پیامبر الهی نیست.

 

خطیب جمعه کرمانشاه، تصریح کرد: پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است و ضرورت دارد همیشه در برابر حوادث آمادگی داشته باشیم و مسئولان بحران همیشه باید زمینه را آماده کنند، چراکه بلای طبیعی خبر نمی کند و رهبر انقلاب در سفر به سرپل ذهاب به همه مسئولان فرمودند که من 15 سال است تذکر می دهم آمادگی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل در سال 58، گفت: این نهضت حرکت موفقی تاکنون داشته و ایران جزو کشورهای درجه اول از نظر سواد است و  این حرکت امام راحل و توفیق آیت الله قرائتی مثال زدنی است.

 

وی با بیان اینکه سوادآموزی اولین گام در توسعه فرهنگی و فکری اجتماعی کشور است، گفت: سواد موضوع مهمی است که باید به اهمیت داده شود.

 

امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به پیام رهبر انقلاب در بیست و ششمین اجلاس نماز به میزبانی بندرعباس، گفت: ایشان فرمودند که دعوت به نماز از زیباترین جلوه های زندگی است و نماز خواندن یعنی ارتباط با خدا، رسول خدا و ارتباط با معنویت است.

 

امام جمعه کرمانشاه، گفت: انسان بدون معنویت یعنی سقوط کردن و پدران، مادران و مسئولان باید دنبال تبلیغ و ترویج نماز باشند، چراکه جوانان ما صداقت و سلامت دارند و همه مسئولان باید امکانات خود را در اختیار نماز باشد.

 

وی همچنین به پیام رهبر انقلاب در خصوص ارتحال آیت الله حائری شیرازی که 27 سال در خدمت اسلام بودند اشاره داشت و گفت: ایشان بسیار مرد اخلاق و معنوی بودند و چند دوره در مجلس خبرگان بود، رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند آیت الله حائری عالم متفکر، صاحبنظر، برجسته بود و درگذشت ایشان ضایعه ای برای اسلام بود.

 

کد خبر 677804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha