غفلت از شهدا و راه آن ها غفلت از ارزش های دینی است

خبرگزاری شبستان: پدر شهید حججی گفت: غفلت از شهدا و راه آن ها غفلت از ارزش های دینی است و ما بعضی مواقع در مورد شهدا دچار غفلت می شویم و رشادت های آنان را فراموش می کنیم و حتی خط آنان را زیر سوال می بریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پدر شهید مدافع حرم محسن حججی در همایش پاسداشت مادران شهدای جاوید الاثر آران و بیدگل با عنوان «مادران چشم به راه» در کانون شهید عربیان این شهر گفت: غفلت از شهدا و راه آن ها غفلت از ارزش های دینی است و ما بعضی مواقع در مورد شهدا دچار غفلت می شویم و رشادت های آنان را فراموش می کنیم و حتی خط آنان را زیر سوال می بریم.

وی افزود: در دوره ای برخی از افراد، ناآگاهانه شهدای مدافع حرم را مورد تهمت قرارداده و گفتند که آن ها برای پول و منافع شخصی به سوریه می روند ولی بالاخره صبر خداوند لبریز شد و تصویر شهادت یکی از این شهدا را به ما نشان داد.

پدر شهید محسن حججی، از اینکه خداوند فرزند آن ها را بدین منظور برگزید، ابراز خوشحالی کرد و گفت: در این مورد، انتخاب خداوند بسیار دقیق بود چراکه محسن، در اوج جوانی و از نسل جدید بود و همین باعث شد که گریزی برای مردم نباشد.

این پدر شهید خاطر نشان کرد: خداوند را شاکریم که مردم بابصیرت و با تدبیر به صحنه آمده و برای شهدای مدافع حرم سنگ تمام گذاشتند.

فرمانده گردان امام محمدباقر(ع) هم در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان بعد از جنگ به سه دسته تقسیم شدند؛ دسته اول حسرت می خوردند که برای چه به جبهه رفتیم؟ ، دسته دوم به مسائل بی تفاوت هستند ولی دسته سوم که آنها حتما عاقبت بخیر می شوند آنهایی هستند که خود واقعی شان باقی می مانند و از شدت مصائب دق می کنند.

حاج اکبر احسن زاده افزود: شهدای مدافع حرم از شهدای هشت سال دفاع مقدس مظلوم ترند چرا که شهدای مدافع حرم،خط مقدم را چند هزار کیلومتر جلوتر بردند.

وی با بیان اینکه مردم نباید از این امنیت که در کشور برقرار است ساده بگذرند، خاطر نشان کرد : اگر شهدای مدافع حرم به جبهه ها نمی رفتند، اکنون باید با دشمنی غاصب تر از صدام، در شهرهای مرزی می جنگیدیم.

در ادامه این همایش که به همت گروه کارآفرینان بیمه پاسارگاد و با حمایت و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج و اداره تبلیغات اسلامی آران وبیدگل برگزار شد، از مادران 12 شهید جاویدالاثر شهر آران وبیدگل  تقدیر شد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده و با تقدیم بیش از یک درصد جمعیت خود در راه انقلاب، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور داراست و به دارالشهدای ایران اسلامی شناخته می شود.

 

کد خبر 677828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha