متاسفانه در مدارس شاهد بی توجهی به امر نماز هستیم

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان تفت با اشاره کم توجهی به نماز در جامعه گفت: متاسفانه در مدارس شاهد بی توجهی به امر نماز هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه تفت امروز (2 دی) در نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با موضوع « آمایش سرزمین و لایحه بودجه سال 1397 کل کشور» گفت: امروز ما در کشور در زمینه فرهنگی برخی ز کاستی هایی را داریم که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

 

وی با اشاره به بی توجهی به نماز در جامعه افزود: متاسفانه نماز در سطح کشور با بی توجهی همراه شده است و به خصوص در مدارس نیز شاهد این امر هستیم و لذا درخواست داریم که با مسئولان آموزش و پرورش در این جهت برنامه ریزی شود و به نوعی در مدارس بیش از مسائل دیگر به آن توجه شود.

 

امام جمعه تفت ادامه داد: تجربه نشان داده است دانش آموزانی که به قرآن اهمیت داده اند بسیار موفق تر از دیگران عمل کرده اند و به مراتب عالی تری دست پیدا کرده اند.

 

حجت الاسلام غفوری گفت: شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شوراها به عنوانی یکی از راهکارهای فرهنگی است که ائمه جمعه می توانند بسیار اثرگذار در این بخش عمل کنند و اگر این امر پیگیری شود و اجرای مصوبات آن در دستور کار قرار گیرد در زمینه فرهنگی نیز پیشرفت خواهیم داشت.

 

وی گفت: یکی از نقاط قوت در زمینه فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی است و در صورتی که نقش این شوراها با اهمیت جلوه داده شود به خوبی میتوان به عنوان راهکاری برای ارتقای فرهنگ در جامعه و پیگیری آن استفاده کرد.

 

امام جمعه تفت گفت: برای ساخت مصلی ها، حوزه های علمیه، دفاتر ائمه جمعه ما نیازمند واگذاری زمین هستیم که امیدواریم مسئولان استان برای آن برنامه داشته باشند.

کد خبر 677976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha