ثبت بیش از یک هزار تشکل مردم‌نهاد فعال در کشور

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از وجود یک هزارو۷۰۰تشکل مردم‌نهاد فعال ثبت شده در کشور خبر داد و گفت: تا سال آینده تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در کشور به سه هزارتشکل خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدمهدی تندگویان امروز(2دی) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان با اعلام این مطلب گفت: در این تشکل‌ها قریب به 400 هزار جوان ساماندهی شده اند.

 

وی با بیان اینکه در نهم دیماه سالجاری مجمع ملی تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهورتشکیل خواهد شد ادامه داد: جوانان امروز با توجه به سطح بالای دسترسی به اطلاعات، شناخت عمیق، قدرت تحلیل و انطباق با مسائل و توان و انگیزه بالا می‌توانند در حوزه اجرایی کشور تحول ایجاد کنند.

 

دولت هرجا به جوانان اعتماد کرده جواب گرفته است

تندگویان حضور وزیر جوان در بدنه دولت را نشان از اعتماد دولت به مدیریت جوان عنوان کردو افزود: جوانان با تغییر اقتصاد و بازارهای سنتی تجارت را به سمت بازارهای بین‌المللی پیش می‌برند.

 

وی تاکید داشت: مشاوران باید از افراد نخبه و باتجربه بوده تا مدیران جوان امروز به عرصه مدیریتی ورود پیدا کنند.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بابیان اینکه سمنان به نسبت سایر استان‌ها در موضوع مدیریت آسیب‌های اجتماعی با مشکلات کمتری دست‌وپنجه نرم می‌کند، ابراز داشت: برون‌سپاری تشکل‌ها قطعاً کمک زیادی به دولت خواهد بود لذا سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان‌ها باید با محوریت کارآفرینی بر اساس نیازسنجی و توانمندی شهر در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری ایجاد شود.

 

وی با گلایه از آنچه بی‌توجهی به توان جوانان در مدیریت‌های اجرایی می‌خواند، گفت: در آغاز انقلاب معمولامدیریت کشور به جوانان سپرده شد و همین اعتماد سبب شد که انقلاب به سرعت تثبت و گام های بلندی برداشته شود ضمن اینکه در جنگ تحمیلی نیز جنگ به جوانان سپرده شد و همین سبب شد که به پیروزی برسیم.

 

تندگویان با طرح این پرسش که چرا امروز به جوانان اعتماد نمی‌شود؟ اظهار کرد: باید در مدیریت کشور جابجایی نیرو صورت گیرد و نیروهای جوان وارد امور اجرایی شوند تا با کار اجرایی و آزمون و خطا برای مدیریت‌های کلان‌تر آماده شوند.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه در چند دهه اخیر این اتفاق رخ نداده است است ادامه داد:  دولت هرجا به جوانان اعتماد کرده جواب گرفته است.

 

وی تحول در انتصاب مدیران جوان را ضروری خواند و ادامه داد: ما به مدیران جوان نیازمندیم و باید این جابجایی مدیریتی صورت گیرد وگرنه با ادامه روندی که در این دو سه دهه که داشتیم دچار یک بحران در مدیریت خواهیم شد.

 

جذب ۶۰۰هزار سرباز مهارت در کشور

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از جذب ۶۰۰هزار سرباز مهارت خبر داد و ابراز داشت: حوزه جوانان وزارت ورزش با این اقدام به حوزه جوانان و اشتغال و مهارت‌آموزی آن‌ها کمک می‌کند لذا چنانچه جوانان در تشکل‌ها کارآفرینی  کنند درزمینهٔ کسر خدمت سربازی و اخذ امریه برای انجام خدمت سربازی در مراکز کارآفرینی به آن‌ها مساعدت خواهد شد.

 

تندگویان بابیان اینکه باید به تشکل‌های روستایی به‌عنوان یک ضرورت توجه شود، تصریح کرد: در سمنان باید آمایش سرزمین در حوزه اشتغال، فرهنگ، حوزه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و پژوهشی جوانان صورت گیرد تا فرصتی برای بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در راستای مدیریت بهتر امور فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه جوان با شکل‌گیری تشکل‌های مردم‌نهاد یک پایگاه پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: هرچه این پایگاه‌ها بیشتر شود با کاهش محسوس آسیب‌هایی همچون طلاق، اعتیاد، نزاع و...روبرو خواهیم بود. 

 

کد خبر 678031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha