حضور ۱۳۳ هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج در سطح کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به میزان اعطای وام ازدواج گفت: تعداد ۱۳۳ هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج در سطح کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید جواد رضوی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز (20 دی) در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور به میزبانی استان یزد گفت: ما در کشور بر اساس سرشماری ها 20 میلیون جمعیت جوان داریم که بر این اساس تعداد 476 هزار ثبت ازدواج داشته ایم.

 

وی افزود: ما در کشور با توجه به آمارهای زاد و ولد به نوعی حرکت به سمت سن بالا داریم که بر این اساس استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عنوان استان های جوان کشور و مازندران و گیلان نیز بالاترین سن های کشوری را دارند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان خاطرنشان کرد: افزایش وام ازدواج یکی از برنامه های ما بوده است و بر اساس آمارها تا پایان آذرماه تعداد 998 هزار فقره وام ازدواج 100 میلیون ریالی پرداخت کرده ایم که استان سیستان و بلوچستان کمترین آمار پرداختی را داشته است.

 

رضوی ادامه داد: بر اساس لایجه بودجه سال 97 میزان وام ازدواج با افزایش 50 میلیون ریالی به 150 میلیون ریال رسیده است و امید است که این میزان افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: اکنون تعداد 133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که 70 هزار نفر در مرحله ابتدایی قرار دارند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان بیان کرد: ما در زمینه مرکز مشاوره ازدواج برنامه های مختلفی داشته ایم که اکنون نیز 174 مرکز در سطح کشور داریم وامیدواریم تا پایان سال به  200 مورد برسد.

 

رضوی ادامه داد: استان تهران با 76 مرکز بیشترین مرکز مشاوره دارد که امیدواریم این تعداد در کشور نیز افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: توسعه تجهیزات و ارائه خدمات در زمینه مشاوره های تخصصی از جمله برنامه هایی است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان خاطرنشان کرد: آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان، ترویج مراکز تخصصی مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی در دوره های مختلف ازدواج از جمله اقداماتی است که بایستی به خوبی برای آن برنامه ریزی کنیم.

 

کد خبر 681586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha