ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی/ شناخت و پرورش استعداد هنری طلاب، هدف جشنواره

خبرگزاری شبستان: معاون تبیلغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه قم گفت: ششمین جشنواره هنرهای آسمانی با بیش از ۶۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه به دنبال شناخت و پرورش استعدادهای هنری طلاب و ایجاد فضای مناسب برای ارائه آثار می باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه قم امروز(۴دی) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی گفت: ششمین جشنواره هنرهای آسمانی با مشارکت نهادها و دستگاههای فرهنگی هنری اسفند ماه در قم برگزار می شود .

 

وی افزود: یکی از برنامه هایی که امسال در حوزه های علمیه آغاز شده طرح هنر در حوزه های علمیه است که در این طرح طلاب تمامی مدارس کشور با شاخه های مختلف هنری آشنا  و پس از ورود به رشته مورد علاقه در مدارس علمیه آموزش می بینند .

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: طلاب پس از آموزش با توجه به رشته فعالیت خود در جشنواره ای که بین طلاب خود مدارس برگزار می شود شرکت و پس از رقابت افرادبرتر به جشنواره استانی معرفی  و در ادامه برگزیدگان مدارس مختلف کشور درجشنواره استانی قم شرکت و نفرات برتر کشوری پس از پایان رقابت معرفی می شوند .

 

حجت الاسلام نبوی تصریح کرد: قرآن کریم عصمت و طهارت، خاطرات و تجارب تبلیغی، سبک زندگی دینی، دفاع مقدس شهادت و ایثار، مدافعان حرم، اقتصاد مقاومتی، عاشورا، ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، علوم تربیتی کودک و نوجوان،فضای مجازی، عفاف و حجاب و اخلاق و عرفان از جمله موضوعات آثار ارسالی به جشنواره هنرهای آسمانی می باشد.

 

وی اظهار داشت: قالبهای هنری این جشنواره نیز در بخشهای فیلم کوتاه و بلند، فیلم نامه کوتاه و بلند، مستند، نمایشنامه،بازی نامه، پویا نمایی، داستان و رمان، شعر و نثر ادبی، عکس، تصویر گری، گرافیک ، خوشنویسی، نقاشی و طراحی نرم افزار پژوهشی هنر است.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه عنوان کرد: در همین راستا یکسری هنرهای مناسب حوزه از جمله سخنرانی و روش کلاس داری را برای طلاب علاقه مند ایجاد کرده ایم .

 

حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه تا کنون 605 اثر به دبیرخانه ارسال شده خاطر نشان ساخت: از جمله آثار رسیده به جشنواره می توان به 129 اثر در خصوص شعر و نثر، 88 مورد عکس، 42 اثر گرافیکی، 42 مورد نرم افزار، 14 عنوان موشن گرافی، 2 فیلم کوتاه و 11 فیلم بلند، 16 فیلم نامه ، 13 مستند ، 4 نمایشنامه، 77 اثر داستان و رمان، 117 مورد پژوهشی هنر، 3 مورد نقاشی 25 عنوان بازی نامه و10 مورد خوشنویسی اشاره کرد.

 

وی گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای مهرماه به تمامی مدارس علمیه خواهر و برادر در استانها ابلاغ و تا پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد .

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه قم افزود: زمان برگزاری این جشنواره اسفندماه سال جاری بوده و علاقه مندان می توانند آثار خود را با قرار دادن در پایگاه اینترنتی هنرهای آسمانی، و یا از طریق پست به دبیرخانه ششمین جشنواره هنرهای آسمانی ارسال کنند .

 

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: ششمین جشنواره هنرهای آسمانی بیشتر به دنبال شناخت و پرورش استعدادهای هنری طلاب می باشد که دبیرخانه این جشنواره سعی دارد برای بهرمندی و استفاده از آثار فضاسازی لازم و مناسب را ایجاد کند .

کد خبر 678537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha