علمای دین از ابزار هنر و تکنولوژی برای تبلیغ دین بهره مند شوند

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، معرفت و ترس از خدا را از ویژگی هایی مبلغان دین برشمرد و گفت: علمای دین از ابزار هنر و تکنولوژی برای تبلیغ دین بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، امروز(7 دی) در نخستین همایش داعیان راستین در زنجان، اظهار کرد: خداوند در در سوره احزاب به برخی از ویژگی های مبلغان دین اشاره کرده است که از آن جمله می توان به معرفت و ترس از خداوند اشاره کرد.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه مبلغان دین در بیان معارف الهی جزء خداوند هیچ ترسی به دل راه نمی دهند، گفت: مبلغان نباید در تبلیغ دین اسلامی کوتاهیی کنند.

 

حجت الاسلام حشمتی با یادآوری اینکه در اقصی نقاط کشور مبلغان دین به تبلیغ دین اسلام می پردازند، تصریح کرد: بسیاری از این مبلغان در روستاها به صورت گمنام زندگی می کنند که برگزاری این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اقدام پسندیده ای است که پس از گذشت 40 سال به عمق روستاها رفته و از علما تجلیل می کند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به اینکه علمای دین همواره در کنار مردم بوده و هستند، ادامه داد: دشمن همواره تلاش می کند ارتباط بین مردم و روحانیون را خدشه دار کند ولی روحانیون همواره در کنار مردم هستند و مشکلات آنها را حل می کنند.

 

حجت الاسلام حشتمی با یادآوری اینکه دعوت مردم به حقایق دین، مشی بزرگان اسلام است، گفت: امروزه به جهت تکنولوژی های موجود روش تبلیغ تغییر کرده است و مبلغان دین خود را به ابزارهای روز برای تبلیغ دین مجهز کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، تکریم از علما را تکریم علم، اخلاق، گذشت و فداکاری خواند و گفت: گذشت و عفو، پایبند نبودن به دنیا از جمله خصلت های خوبی است که باید با ابزار هنر مردم را به دین اسلام دعوت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغان دین بایستی با نیازهای جوانان آشنا باشند، گفت: روحانیون بایستی با نوع سخن گفتن و دعوت جوانان به دین آشنا باشند.

کد خبر 679117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha