شرط رسیدن به آرزوها تقوا است

خبرگزاری شبستان: استاد مهارت‌های زندگی در حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سه دیدگاه در مورد زن وجود دارد گفتک بالاترین و برترین دیدگاه نسبت به زنان را اسلام بیان می‌کند که در این دیدگاه خداوند حرمت و حیثیت زن را حق الله می‌نامند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر مظفری کارشناس اخلاق در خانواده و استاد مهارت‌های زندگی در همایش بانوان کارکنان سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه انسان هرگاه تقوا داشته باشد به تمام آرزوهای می‌رسد اظهار کرد: این همه باید و نباید خداوند در زندگی ما برای آن است که انسان‌ها با رعایت این باید و نبایدها پشت هیچ درب بسته‌ای نمانند و توقا درب‌ها بسته را باز می‌کند.

وی با اشاره به آیات 2 و 3 سوره طلاق عنوان کرد: در این دو آیه مباحث اعتقادی مهمی مطرح شده است، همچنین در آیات دو تا شش سوره انعام خداوند می‌فرمایند: انسان‌ها دو عجل دارند که یکی از آنها عجلی است که من خداوند برای آنها تعریف کردم و یکی عجلی است که خود آنها برای خود می‌آورند و همان عجل معلق است.

این کارشناس اخلاق در خانواده گفت: با تقوا انسان‌ها می‌توانند توانایی‌های خود را از لحاظ بالقوه به بالفعل برسانند و از زمان خلقت آدم سه دیدگاه در مورد زند وجود داشته است، ابتدا دیدگاه بدوی بود که زند را از حیوان پست‌تر می‌دانستند و او را دست‌مایه لذت جویی می‌دانستند.

مظفری یادآور شد: دیدگاه دیگر دید اومانیسم بود که حقوق زند و مرد را یکسان می‌شمارد به این معنا که مرد اگر قرار است راننده کامیون باشد زند هم می‌تواندرانندگی کامیون را انجام بدهد، اما در دیدگاه سوم دید اسلام نسبت به زن است که خداوند می‌فرماید حرمت و حیثیت زند حق الله است، در این راستا آیت الله جوادی آملی در کتاب زند در جلال و جمال الهی به آن می‌پردازد.

استاد دانشگاه ابراز داشت: خداوند حضرت زهراء(س) را محور عالم قرار داده است، خداوند وقتی می‌خواهد چیزی را خلق کند آن را در دامن زن می‌گذارد و زند مجرای حقیقت است و اگر حق زند ضایع شود فرد با خداوند طرف است، مرد مجرای قدرت با شرایط و وظایف متعدد است و زند مجزای حقیقت با شرایط و وظایف مختلف است.

وی افزود: ما را افکار اومانیسم بار آوردندبه این معنا که زن نباید در مقابل مرد کم بیاورد، در اسلام آمده است که اگر مرد حق زند را رعایت کند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، در سوره احزاب خداوند می‌فرمایند زن برای خانه و انسان‌سازی است و اگر جامعه ما زنان را به بیرون کشانده است باید قوانین خاص هم برای آنها لحاظ شود چون زن نباید همچون مرد سی سال کار کند زیرا این دیگاه اومانیسم است.

این کارشناس اخلاق در پایان گفت: در حادثه 9دی زنان با بصیرت بودند که وارد صحنه شدند و همچون گذشته امام زمان(عج) خود را یاری کردند، در چهار آیه از قرآن کریم به صورت مستقیم به ایران اشاره شده است که در آخرالزمان وقتی اسلام در حال نبودی است قوم سلمان اسلام را نجات می‌دهند، بانوان از حمایت رهبری دست نکشند و کانون خانواده را گرم نگه دارند.

کد خبر 679255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha