هوای نفسانی  باعث فساد و نابودی دین می شود

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه دولت آباد گفت : تبعیت از هوای نفسانی بین انسان و خدای تبارک و تعالی حجاب می شود و هیچ حجابی ظلمانی تر و وحشتناک تر از این حجاب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع  «موانع رشد انسان» با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین محمودآبادی، امام جمعه دولت آباد در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد  برگزار شد.


حجت الاسلام محمودآبادی در خصوص  چگونگی تاثیر گذاری اساتید بر طلاب نکاتی را بیان کرد و گفت: اولین اقدام جهت تاثیر گذاری بر دیگران اینکه خود فرد اهل عمل باشد، حضرت رسول(ص) در منع طفل صغیری از خوردن خرما، از مادر طفل خواستند که فردا بیاید چون حضرت در آنروز خرما خورده بودند و گفتند چطور من که خودم خرما خوردم طفل را از خوردن خرما منع کنم.

 

وی دومین اقدام را داشتن اخلاقی نیکو دانست و گفت: سومین مورد اینکه انسان رابطه خودش را با خدای خودش خوب کند، هرکس بین خودش و خدای خودش را اصلاح کند خداوند بین او و مرم را اصلاح می کند، خداوند به افردا نفوذ کلام می دهد.

 

حجت الاسلام  محمودآبادی در خصوص موضوع موانع رشد انسان گفت: یکی از موانع رشد معنوی انسان تبعیت از هوای نفسانی که گمراهی را همراه دارد، است.

 

وی منشاء خواسته های انسان را فطرت و عقل دانست و گفت: فطرت و عقل انسان را به رستگاری دعوت می کند و نتیجه اش بهره مندی انسان است اما تبعیت از هوای نفس انسان را به سوی بدی ها سوق می دهد.


استاد اخلاق در ادامه به بیان آیه 26سوره مبارکه «صاد» پرداخت که می فرماید «ای داوود ما تو را در روی زمین جانشین خو قرار دادیم، بین مردم اگر خواستی قضاوت کنی به حق قضاوت کن و تبعیت از خواهش های نفسانی نداشته باش چرا که تو را از خدا دور می کند.»


وی در بیان آیه ای از سوره نور گفت: آسمان و زمین و آنچه در بین آن است به تبع تبعیت از هوای نفس فاسد می شود، مثلا آلودگی هوا منشأش تبعیت از هوای نفسانی است که در مصرف بنزین زیاده روی شده است.


حجت السلام  محمودآبادی گفت: خداوند فرموده است که تعداد قطرات باران یکسان است اما گناهان باعث می شود که باران در جایی که نیاز نیست ببارد.

 

استاد اخلاق  گفت: تبعیت از هوای نفسانی بین انسان و خدای تبارک و تعالی حجاب می شود و هیچ حجابی ظلمانی تر و وحشتناک تر از این حجاب نیست.


وی افزود: طبق فرمایش امیرالمومنین علی(ع) عاملی که باعث فساد و نابودی دین می شود، هوای نفسانی است و هرکس هوای نفس خود را رعایت و تبعیت کند، آخرت خود را به دنیای خود فروخته است.

 

 

کد خبر 679632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha