اسلام نماد صلح طلبی است/ سرنگونی حکومت دینی هدف اصلی دشمنان در فتنه های اخیر

خبرگزاری شبستان: معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور با اشاره به فتنه ۸۸ و حوادث اخیر در خصوص نارضایتی مردم گفت: مردم ما هوشیار باشند که هدف اصلی دشمنان در فتنه های اخیر سرنگونی نظام و حکومت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد حسن زمانی، معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور امروز (10 دی) در گردهمایی روحانیون شهرستان یزد به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه « 9 دی» گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در دوره های اخیر و تهیه فهرست دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی به عنوان دو راهبردی است که روحانیت می تواند در این فضای کنونی مردم را از آنها آگاه کنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید در خصوص فتنه افزود: فتنه گری اولین توطئه شیطان برای سقوط جامعه بشری است و اولین بار نیز حضرت آدم را به آن درگیر کرد.
 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: براساس قرآن نه تنها شیطان بلکه پادشاهان و فراعنه زمان، کارشان فتنه گری است و در برابر حق ایستادگی می کنند و در این راستا نیز معتقد است به مسئولان و رهبران جامعه نیز نفوذ می کنند و سعی دارند تا اذهان آنها را از مسیر حق دور کنند.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد:کسانی که در نظام مقدس اسلامی مسئولیت پذیرفتند خداوند تاکید دارد که از راه حق پیروی کنند زیرا دشمن و شیطان هر لحظه در تلاش است تا آنها را در فتنه گرفتار کند و بی راهه و لغزش را به آنها وادارد.

 

وی گفت: ما موافق تنش زدایی هستیم و اسلام بر صلح و مسالمت است و افرادی که می گویند ما جنگ طلب هستیم، تهمت بسته اند و تنها در مقابل کافر حربی ایستاده ایم و اگر کسی کافر حربی نباشد و اگر با ما سر جنگ نداشته باشد کاری به او نداریم و بر اساس قرآن وظیفه ما در مقابل آنها نیکی و قسط عدالت است.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور ادامه داد:  ما معتقد به صلح هستیم و به تنش زدایی نیز معتقدیم و اصل است و جذب حداکثری را بر اساس دستورات پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) دنبال می کنیم.

 

حجت الاسلام زمانی گفت:رمز و نماد صلح طلبی را اسلام در عالم دنبال می کند اما ما معتقدیم که با دشمن تنش زدایی نخواهیم داشت و با آنها دوست نخواهیم شد.

 

وی افزود:بر اساس فرموده خدا حتما هر جامعه ای منتظر فتنه باشد و همیشه در معرض فتنه هستیم زیرا خداوند آن را برای آزمایش ما قرار داده است.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بیان می کند زمانی که شما با دشمن صلح کردید منتظر فتنه های مختلف آنها باشید و ای کاش مسئولان نظام ما به آن توجه می کردند.

 

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: ترس و خوف از غافلگیری دشمن به عنوان راهبردی است که خداوند در قرآن بر آن تاکید کرده است و پیامبر اکرم و ائمه را بر آن هشدار می دهند.

 

وی افزود:برخی از افراد هنوز بر فتنه 88 تامل دارند و برای آنها حل نشده است اما بایستی بیان کرد که سادگی و نداشتن تحلیل عمیق و ژرف مهمترین کمبود آنها است زیرا در پس فتنه 88 توطئه ای از طرف استکبار جهانی برای نفی حاکمیت دین و براندازی جمهوری اسلامی بود.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: زمانی که پس از انتخابات 88 افراد اعتراض کردند و پاسخ داده شد فتنه نبود اما پس از آن که عده ای به خیابان ها ریختند و مدیریت استکبار بر آنها سوار شد و دشمن با برنامه ریزی قبلی وارد میدان شد و نخست وزیر اسرائیل و آمریکا در این خصوص تشویق کردند نشان از فتنه ای بزرگ بود.

 

حجت الاسلام زمانی بیان کرد:اتحادیه جبهه استکبار جهانی به عنوان شاهدی بر فتنه 88 بود که به طور آشکار شاهدی بر فتنه بودن این جریانات بود.

 

وی افزود: بسیاری از مسئولان و خواص ما در فتنه 88 مردود شدند و در بین اساتید و خواص بسیار این افراد درک نکردند و گمراه شدند.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اگر درایت و هوشمندی رهبر انقلاب در خصوص فتنه سرنگونی نظام نبود بسیاری از افراد شاخص ما آن را ساده می دیدند و انقلاب را از پا در آوردند.

 

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: ما تجربیات متعددی در خصوص فتنه داشته ایم که انقلاب مشروطه نیز به همین گونه بود.

 

وی گفت:اگر می بینیم عکس امام آتش زده می شود و به عاشورا توهین می شود به مدیریت استکباری بر می گردد و هرچند این فتنه سقوط کرد اما باید ریشه های آن را مورد توجه قرارداد.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوادث اخیر نیز ابعاد مختلفی دارد که شامل بیکاری، گرانی، تورم و غیر قابل انکار بودن آن در سو مدیریت مسئولان اقتصادی و سیاسی، فشارهای تحمیل شده از طرف استکبار جهانی، تنگناهای طبیعی داخل کشور است.

 

حجت الاسلام زمانی گفت: تورم و گرانی و مشکل معیشتی است اما بزرگنمایی می شود که این سیاه نمایی عاملی است تا مردم را از حکومت ناراضی کنند و این احساس را در جهت اهداف دشمنان دنبال شود.

 

وی افزود:امروز متاسفانه فرهنگ مصرف در جامعه ما زیاد شده است که اگر به حداقل های دو دهه قبل قانع باشیم هرگز به این مشکلات بر نخواهیم خورد.

 

معاون امور اجتماعی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: ملت ایران جز پر خرج ترین و پرخورترین ملت های دنیا است به نحوی که اگر فرهنگ قناعت را دنبال کنیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

کد خبر 679721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha