هدفمند کردن یارانه‌ها در بلند مدت منجر به تحول بزرگ اقتصادی در کشور می شود

استاندار اصفهان گفت: قانون هدفمند کردن یارانه ها باعث اصلاح ساختار الگوی مصرف و در بلند مدت منجر به تحول بزرگ اقتصادی در کشور خواهد شد.

استاندار اصفهان پیرامون اجرای این قانون و تاثیرات آن در جامعه به خبرنگار شبستان اصفهان گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از اسراف در جامعه جلوگیری می‌کند و موجب اجرا شدن عدالت اجتماعی می‌شود.


علیرضا ذاکر اصفهانی افزود: اجرای این قانون در نهایت به نفع مردم کشور است و از اسراف و بی‌عدالتی در جامعه جلوگیری می‌کند و اجرای این قانون در چارچوب گفتمان عدالت‌خواهی دولت دهم، نتایج بسیاری خواهد داشت.


وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته واکنش مردم به اجرای این قانون مطلوب بوده است و مردم ایران در صدد حمایت از اجرای این قانون برآمدند و با فعالیت‌های خود، از تاثیرات مفید آن حمایت کردند.


استاندار اصفهان با اشاره به تاثیرات اجرای این قانون در ایران ادامه داد: در حال حاضر زود است که در مورد تاثیرات این قانون سخن به میان آورد، زیرا هنوز مدت چندانی از اجرای آن نگذشته و تاثیرات کلی آن، در ماه‌های آینده مشخص می‌شود.

 

ذاکر اصفهانی گفت:اگر چه اجرای این قانون که مردم را از مصرف گرایی وارد فضای الگوی تعریف شده مصرف می کند، کار دشواری است، ولی قطعا این کار در بلند مدت به سود کشور خواهد بود.
 

وی افزود: با این وجود اگر مردم پیش از عملیاتی شدن همه بخش‌های این قانون محاسبات ساده‌ای انجام دهند، متوجه می‌شوند که اجرای این قانون به سود کشور است، زیرا قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موجب بهبود وضعیت طبقات محروم جامعه و دهک‌های کم‌ درآمد می‌شود و به رشد اقتصادی این اقشار می‌انجامد.

 

پایان پیام/
 

 

 

 

کد خبر 6804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha