تبریز ۲۰۱۸، فرصتی برای توسعه گردشگری

خبرگزاری شبستان: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال گفت: تبریز ۲۰۱۸، فرصتی برای توسعه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار شبستان، علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه زنده شبکه یک در خصوص رویداد «تبریز۲۰۱۸» اظهارداشت: رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ یک فرصت بی نظیر برای کشورمان و استان آذربایجان است و باید این فرصت را مغتنم بدانیم و ظرفیت های گردشگری کشور را تقویت و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یکی از برنامه های مهم و اولویت دار سازمان میراث فرهنگی است، خاطرنشان کرد: همکاری های بسیار خوب استان و استاندار آذربایجان شرقی منجر شد تا برنامه های خوبی برای معرفی داشته های تبریز و کل کشور داشته باشیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری هنوز در کشور ما جدی گرفته نمی شود و این درحالی است که ایران ظرفیت های بی نظیر و کم نظیری در این حوزه دارد که می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت های تاریخی، طبیعی و معنوی در راستای توسعه گردشگری افزود: در ایران ۲میلیون نفر در زنجیره صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند و به ازای هر ۶گردشگر خارجی یک شغل در کشور ایجاد می‌شود و به‌ازای هر ۲۵ گردشگر داخلی نیز یک نفر صاحب شغل می‌شود.

 

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶ حدود یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون گردشگر به نقاط مختلف دنیا سفر کرده‌اند که گردش مالی این تعداد سفر، ۲۴میلیارد دلار در GDP جهانی تاثیر داشته است.

 

وی درآمد مستقیم و غیرمستقیم حاصل از گردشگری در دنیا در سال ۲۰۱۶ را ۷هزار میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: براساس آمار سازمان جهانی گردشگری به‌ازای هر ۱۱ شغل در جهان یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است و جمعا ۱۰۸میلیون نفر در سراسر دنیا مشاغلی مرتبط با بخش گردشگری دارند.

 

مونسان در ادامه درخصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهارداشت: جشنواره‌ها و رویدادهای بسیار زیادی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر "تبریز۲۰۱۸" برنامه‌ریزی شده است و از همه دعوت می‌کنیم تا از میراث فرهنگی، تاریخی، معنوی و طبیعی شهر تبریز دیدن کنند.

 

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو پنج استان اول کشور در میزبانی از گردشگران خارجی است، افزود:  در نیمه نخست امسال ۳۰۰هزار گردشگر برای بازدید از آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی به این استان سفر کرده‌اند که جاذبه‌های تبریز نیز مقصد اکثر آن‌ها بوده است و این رقم با توجه به عدد ۲۸۲هزار گردشگر در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۶‌درصدی را نشان می‌دهد و این روند همچنان در حال افزایش است.

مونسان با اشاره به ثبت ۱۸۰۰ اثر استان آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی، گفت: قدمت ۳۵۰۰ ساله تبریز به‌تنهایی یک سرمایه ارزشمند برای این شهر است و ظرفیت گردشگری درمانی، آموزشی، تفریحی و طبیعی نیز از مزیت‌های استان در جذب گردشگر است.

وی با اشاره به اهداف سازمان کنفرانس اسلامی در انتخاب یک شهر از کشورهای اسلامی به‌عنوان شهر نمونه گردشگری، تاکید کرد: باید ضمن توجه به اهداف ملی خودمان به اهداف بین‌المللی این رویداد نیز به‌ویژه آنچه مد نظر سازمان کنفرانس اسلامی است باید توجه کنیم.

مونسان یادآور شد: سازمام کنفرانس اسلامی از سال ۲۰۱۵ با انتخاب قدس، قونیه و مدینه و سپس تبریز در حقیقت در پی ترویج گردشگری اسلامی است و ما باید با استفاده درست از تجارب شهرهای پیشین بر درست بودن این انتخاب صحه بگذاریم و به جهان اسلام ثابت کنیم که در سال ۲۰۱۸ میزبان شایسته‌ای برای گردشگران هستیم.


وی با بیان اینکه «تبریز‌۲۰۱۸» یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری است، گفت:  «رویداد "تبریز‌۲۰۱۸" بدون تردید یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه گردشگری تبریز و استان آذربایجان شرقی است.

معاون رییس جمهور اظهارداشت: امیدواریم تبریز با تکیه بر داشته‌های ارزنده تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود و با استفاده از فرصت به‌دست‌آمده از کسب عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، به جایگاه شایسته و ممتازی در عرصه گردشگری، در خور نام و آوازه خود، دست یابد.




 

 «

کد خبر 680624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha