برجام تبدیل به چالشی میان کشورهای غربی و آمریکا شده است

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آمریکا بداند که مرجع پایبندی و عدم پایبندی مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که البته دبیرکل آژانس بارها به صورت رسمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تهدید آمریکا برای خروج از برجام اظهار داشت: آمریکا برای برقراری تحریم‌های گذشته و جدید نیاز به خروج از برجام دارد که البته این مسأله مورد پسند کشورهای غربی نیست.

وی با بیان این‌که برجام تبدیل به چالشی میان کشورهای غربی و آمریکا شده است، خاطرنشان کرد: نقض شرایط خاص خود دارد، شواهد و قرائن نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام عدم پایبندی به برجام می‌خواهد تحریم‌ها را دوباره تکرار کند که این مسأله قطعا با پاسخ کوبنده ایران همراه خواهد بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آمریکا بداند که مرجع پایبندی و عدم پایبندی مربوط به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که البته دبیرکل آژانس بارها به صورت رسمی پایبندی ایران به برجام را اعلام کرده است، در چنین شرایطی خروج هر یک از اعضای برجام تبعات مندرج در این توافق بین المللی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که ادعای اخیر رئیس جمهور آمریکا نامتعارف و احمقانه است، گفت: ایران برای تمام احتمالات آتی آمادگی کامل دارد، دشمنان مطمئن باشند که هر چه فشار علیه ارکان نظام مقدس زیاد بیشتر شود، به منزله حرکت در راه صحیح این ارکن‌ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آشوب‌های خیابانی اخیر در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: عده‌ای با سوءاستفاده از اعتراضات مردم نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی به دنبال ناآرامی در کشور بودند که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی قابل توجه و ارزشمند بوده است.

وی با اشاره به رهبر انقلاب در دیدار مردم قم طی سخنانی صف آشوبگران را از مردم معترض به مشکلات اقتصادی جدا کردند و فرمودند که مردم با حضور خود به آشوب و آشوبگری پایان دادند، گفت: ایشان تأکید کردند که میان مطالبات واقعی و صادقانه مردم با اعتراض آشوبگران فرق قائل شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: دشمن نظام اسلامی به دنبال سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم بوده‌ است، که در نهایت بار دیگر وحدت، ولایت‌مداری و بصیرت ملت ایران توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی ایران را خنثی کرد.

وی افزود: از دیدگاه رهبر انقلاب؛ طراح، تامین‌کننده و مجریان آشوب با ائتلاف سه‌گانه اغتشاشات خیابانی را به راه انداختند و برای مردم دایه مهربان‌تر از مادر شدند، ملت بدانند که نباید انتظار خیر و دوستی از دشمنان داشته باشیم، به یقین هر چه ایران اسلامی پیشرفت کند، دشمنی دشمن نیز افزایش خواهد یافت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر رفع مشکلات معیشتی، مبارزه با فساد اقتصادی و ناهنجاری‌های فرهنگی از سوی مسؤولان نظام اسلامی گفت: هیچ‌گاه نباید چشم امید به دشمن داشته باشیم، مسؤولان نظام بدانند که نقش مردم در استمرار انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است.

 

کد خبر 681916

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha