جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با دهه فجر نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی با شرکت ۲۲ گروه و ۵۱ اثر تولیدی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اسفندیار قره باغی، دبیر جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که این رویداد هنری برای نخستین بار در تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این جشنواره به همت انجمن موسیقی استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی با بیان این‌که معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و موسسه بین المللی الف دیگر همکاران انجمن در برگزاری جشنواره بوده‌اند، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی طی روزهای سوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

قره باغی از شرکت 22 گروه و 51 اثر تولیدی در جشنواره خبر داد و گفت: روز سوم بهمن بخش آثار تولیدی و چهارم بهمن گروه نوازی از سوی هیات داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد و اختتامیه جشنواره نیز پنجم بهمن با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه آذربایجان شرقی ادامه داد: جشنواره در 2 بخش شامل گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می شود، که بخش گروه نوازی شامل 5 شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجانی، موسیقی عاشیقی، آواز جمعی و موسیقی روز است، بخش آثار تولیدی نیز با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی خواهد بود.

همچنین شاهرخ پناهی فرد، رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی در سخنانی به کارگیری هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های مقاومت، مقابله با تهاجم فرهنگی، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش گفتمان فرهنگی در جامعه را از جمله اهداف جشنواره برشمرد.

کد خبر 682958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha